Rchr
J-GLOBAL ID:200901054856825990   Update date: Dec. 03, 2023

Okada Yasuko

オカダ ヤスコ | Okada Yasuko
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://www.researchgate.net/profile/Yasuko_Okada
Research field  (2): Educational psychology ,  Foreign language education
Research keywords  (11): 海外留学 ,  動機づけ ,  テキストマイニング ,  発達心理学 ,  リヒテンシュタイン ,  Korean as a Foreign Language ,  英語教育 ,  アクティブラーニング ,  混合研究法 ,  ビデオ研究 ,  児童英語教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 海外留学における学習者の英語コミュニケーションに着目した混合型事例研究
  • 2019 - 2023 学習者のビデオ映像活用に基づいた韓国語プログラムの評価研究
  • 2018 - 2023 多言語環境における学習言語の発達: 家庭言語の役割に着目した縦断的実証研究
  • 2015 - 2018 Mixed Methods Analysis of Video-based Foreign Language Learning Process
Papers (42):
  • Speech videos for pedagogical purposes: A study of Japanese learners of Korean. 2023. 15. 157-172
  • カレイラ松崎, 順子, 岡田, 靖子, 杉山, 明枝, 塩田, 直子, 清田, 顕子, 大和久, 吏恵, 榊原, かをり. TPR(Total Physical Response)とシャドーイングを組み合わせた英語の授業の試み : 英語でヨガを学ぶ-An attempt to combine total physical response(TPR) and shadowing in English classes : Learning yoga in English. 人文自然科学論集 = The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2023. 152. 131-151
  • Mioko Sudo, Zoe Ka Pui Cheung, Yasuko Okada, Jaxenne Daniels. How I wonder what you are: Children's songs as a source of mental and internal state information. Social Development. 2023. 32. 1. 424-441
  • 岡田靖子, 澤海崇文, いとうたけひこ. 円卓シネマを通した異文化理解の試み. 言語教育研究. 2022. 14. 27-50
  • 岡田靖子. 韓国語学習者の動機付けモデル構築:予備的研究. 言語教育研究. 2022. 14. 1-25
more...
MISC (2):
  • Yasuko Okada. EFL learners' positive perception with their classroom performance. Proceedings of the 18th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2013
  • OKADA Yasuko. シネマ・イングリッシュの指導技術. 2004. 110-134
Books (1):
  • 英語力を伸ばす教育実践:興味・関心を高める日本と海外の取り組み
    風間書房 2016 ISBN:4759921311
Lectures and oral presentations  (40):
  • 岡田靖子・澤海崇文・いとうたけひこ(2023)「日本人高校生の海外留学における異文化適応感の発達」 日本心理学会第87回大会(2023年9月17日・神戸国際展示場)ポスター発表
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • 岡田靖子(2022)「韓国語学習者の動機づけモデル構築:予備的研究」日本心理学会第86回大会 (2022年9月8日・日本大学文理学部)ポスター発表
    (2022)
  • Sudo, M., Cheung, Z. K. P., Okada, Y., & Daniels, J. (2022, January). How I wonder what you are: Children’s songs as a source of mental state information. Virtual presentation (pre-recorded video presentation) at the 2022 Budapest CEU Conference Cognitive Development meeting, Virtual.
    (2022)
  • Using speech videos of learners of Korean for pedagogical purposes in Japan, The GLoCALL 2021 Virtual Conference, Dec 17, Kuala Lumpur, Malaysia
    (The GLoCALL 2021 Conference 2021)
  • Attempt to intercultural understanding through the round table cinema: In case of Korean as a foreign language learners
    (2021)
more...
Education (3):
  • 1998 - 2001 University of Washington Seattle Asia Languages and Literature
  • 1995 - 1997 California State University San Marcos Literature and Writing Studies
  • 1988 - 1990 東洋女子短期大学
Professional career (1):
  • 修士 (米国シアトル ワシントン大学)
Work history (13):
  • 2021/04 - 現在 Tokyo Keizai University
  • 2007/04 - 現在 Seisen University
  • 2021/04 - 2023/03 Chuo University Faculty of Policy Studies
  • 2021/04 - 2021/08 Tokyo University of Technology
  • 2020/11 - 2021/03 Tokyo Gakugei University Center for Research in International Education
Show all
Association Membership(s) (3):
日本心理学会 ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  日本児童英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page