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J-GLOBAL ID:200901055272458445   Update date: Feb. 01, 2024

Ishii Hiroaki

イシイ ヒロアキ | Ishii Hiroaki
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): Sensory Marketing ,  インストア・マーケティング ,  Consumer Behavior ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2023 - 2027 業務用サービス・ロボットの導入による価値創造メカニズムの解明
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2020 - 2023 ジェンダー差が消費者行動に与える影響の体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
  • 2019 - 2022 A Study on Building Brand Trust Through Visual Communication
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Papers (38):
  • Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Jaewoo Park, Rajat Roy. The temperature of newness: How vision-temperature correspondence in advertising influences newness perception and product evaluation. Journal of Business Research. 2023. 160. 113801-113801
  • Arisu Endo, Hiroaki Ishii, Taro Togawa, Shun Takeuchi. Consumer Behavior Analysis in a Physical Store Using Video Recognition AI:. Japan Marketing Review. 2023. 4. 1. 25-32
  • The Influence of Temperature on Consumer’s Emotional Decision-Making : Examining the Role of Regulatory Focus as a Moderator Variable. 2022. 57. 3. 61-76
  • Hiroaki Ishii. The Effect of Temperature on Consumer Behavior : Trends in Marketing Research and Future Issues. Aoyama journal of business. 2022. 56. 4. 209-224
  • Takanori Suda, Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Takashi Yamaoka. Effects of Device Types on Online Consumer Behavior:. Japan Marketing Journal. 2021. 41. 2. 60-71
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MISC (56):
  • 石井 裕明. センサリー・マーケティングを考える:五感に訴えるマーケティングとは?【論文紹介】. MarkeZine. 2023
  • 石井 裕明. 広告研究に関するアンケート. 日経広告研究所報. 2023. 57. 1. 10
  • Hiroaki Ishii. Sensory Marketing. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 3. 3-5
  • アンケート調査:値上げや各種コスト増の影響はいかに?. DIAMOND Chain Store. 2023. 54. 1. 50-53
  • 石井 裕明. 温度が消費者に及ぼす影響を再考する. 流通情報. 2022. 556. 64-65
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Books (9):
  • 消費者行動における感覚と評価メカニズム : 購買意思決定を促す「何となく」の研究
    千倉書房 2020 ISBN:9784805112007
  • 1からのデジタル・マーケティング
    碩学舎 2019
  • 医療マーケティングの革新
    有斐閣 2018
  • 感覚マーケティング-顧客の五感が買い物にどのような影響を与えるのか
    有斐閣 2016
  • 1からの消費者行動
    碩学舎 2016
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Lectures and oral presentations  (68):
  • Does the Juxtaposition of the Couple’s Image Influence Perceived Gender Equality in Advertising?
    (European Association for Consumer Research 2023)
  • Brand Name Varies Effects of Country-of-Origin: Adapting Construal Level Theory and Sound Symbolism
    (2023 SCP Annual Conference 2023)
  • The Semantic Congruence of Sound and Visual Position of Brand Names: Downstream Effect of Fluency and Moderated Effect by Product Origin
    (2023 SCP Annual Conference 2023)
  • Promoting Ecofriendly Behavior Through Horizontal Placement of Objects in Advertisements
    (2023 AMA Winter Academic Conference 2023)
  • Cross Modal Effects of Vision and Touch on Coupon Usage
    (2023 AMA Winter Academic Conference 2023)
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Education (3):
  • 2007 - 2011 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 2005 - 2007 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 2001 - 2005 Waseda University School of Commerce
Professional career (1):
  • Ph.D. in Commerce (Waseda University)
Work history (6):
  • 2023/09 - 現在 Waseda University Faculty of Commerce
  • 2020/04 - 2023/08 Aoyama Gakuin University School of Business Department of Marketing Associate Professor
  • 2015/04 - 2020/03 Seikei University Faculty of Economics, Department of Economics and Management Associate Professor
  • 2014/04 - 2015/03 Chiba University of Commerce Faculty of Service Innovation Associate Professor
  • 2011/04 - 2014/03 Chiba University of Commerce Faculty of Service Innovation Assistant Professor
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Committee career (13):
  • 2023/05 - 現在 日本商業学会 学会賞審査委員会 委員
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2021/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 理事
  • 2016/10 - 現在 日本広告学会 理事
  • 2011/11 - 現在 日本広告学会 関東部会運営委員
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Awards (9):
  • 2022/10 - 日本マーケティング学会 ベストオーラルペーパー賞 AI時代の実店舗の消費者行動分析 - デジタルサイネージの効果検証 -
  • 2022/10 - 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞 デバイスの違いが消費者反応に及ぼす影響 - 解釈レベル理論による効果の検討 -
  • 2021/05 - 日本商業学会 奨励賞 『消費者行動における感覚と評価メカニズム-購買意思決定を促す「何となく」の研究-』
  • 2020/10 - 日本広告学会 日本広告学会学会賞 学術著書部門 学会賞 『消費者行動における感覚と評価メカニズム-購買意思決定を促す「何となく」の研究-』
  • 2020/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2020 準大賞 『消費者行動における感覚と評価メカニズム-購買意思決定を促す「何となく」の研究-』
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Association Membership(s) (12):
日本マーケティング学会 ,  Society for Consumer Psychology ,  Association for Consumer Research ,  日本広告学会 ,  商品開発・管理学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  Japan Academy of Advertising ,  Association of Product Deveropment and Management ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  日本観光研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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