Rchr
J-GLOBAL ID:200901055555351779
Update date: Aug. 21, 2022
Hirotaki Michiyo
ヒロタキ ミチヨ | Hirotaki Michiyo
Affiliation and department:
Heian Jogakuin (St. Agnes') College Department of Early Childhood Education
About Heian Jogakuin (St. Agnes') College Department of Early Childhood Education
Search "Heian Jogakuin (St. Agnes') College Department of Early Childhood Education"
Detailed information
Research field (2):
Japanese linguistics
, Science education
Research keywords (6):
日本語教育
, 国語学
, 国語科教育学
, Japanese Language Education
, Japanese Language
, Japanese Language Curriculum Studies
Research theme for competitive and other funds (6):
大学の表現学習
五味義武国語教育個体史研究
文章作成支援システムに関する研究
Studies on the Use of Education of the Grammatical Construction in Japanese University
Study of Yoshitake Gomi in Terms of the Language Education
Study through Analysis of Systemniation in Sentence structure
Show all
MISC (60):
お伽草子「文正さうし(その四)」. FRASER MONTHLY75, FRASER JOURNAL PUBLISHING. 2003. 42-43
お伽草子「文正さうし(その三)」. FRASER MONTHLY74, FRASER JOURNAL PUBLISHING. 2003. 42-43
お伽草子「文正さうし(その二)」. FRASER MONTHLY73, FRASER JOURNAL PUBLISHING. 2003. 40-41
お伽草子「文正さうし(その一)」. FRASER MONTHLY72, FRASER JOURNAL PUBLISHING. 2003. 40-41
お伽草子「一寸法師(その五)」. FRASER MONTHLY71, FRASER JOURNAL PUBLISHING. 2003. 42-43
more...
Books (18):
手紙が書ける
勉誠出版 2001
文章構成基本大事典(共著)
勉誠出版 2000
日本語力
角川書店 2000
国語科教育の理論と実践第4章「書くこと」の教育にかかわる指導技術
現代教育社 1999
手紙の技法
オーク日本語文章能力検定協会 1998
more...
Works (4):
文章作成データベースワードプロセッサ用 松下電器U2シリーズ
1993 - 1994
Skillful Use of Word-Processor by composition-support System Matsushita Electric Company U2
1993 - 1994
ワードプロセッサ用文章作成データベース 松下電器株式会社U1シリーズ開発
1990 - 1992
Skillful Use of Word-Processor by Composition-Support System Matsushita Electric Company U1
1990 - 1992
Professional career (1):
Master of Education (Osaka Kyoiku University)
Association Membership(s) (5):
表現学会
, 大阪教育大学国語教育学会
, 日本国語教育学会
, 全国大学国語教育学会
, 国語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM