Rchr
J-GLOBAL ID:200901056039735672   Update date: Jan. 29, 2015

Yukihiko Uehara

Yukihiko Uehara
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2005 - 2011 Intraction between Technology and Marketing
Papers (27):
  • ブランドの役割と文化創造. 市場創造研究. 2012. Vol. 1. No. 1
  • 農商工連携と地域活性化. マーケティングジャーナル. 2011. vol. 30. No. 4
  • CSRの制度化とその批判的検討. 流通情報. 2010. No. 482
  • ブランドと関係的契約と共同体. マーケティングジャーナル. 2008. vol. 28. No. 2
  • 情報化と新しい顧客接点の展開. 流通情報(流通経済研究所). 2007. 458. 4-11
more...
Books (7):
  • 中間流通のダイナミックス
    創風社 2010
  • 手にとるように小売・流通がわかる本
    かんき出版 2008
  • 創発するマーケティング
    日経BP企画 2008
  • 第2巻 フランチャイズ・システム講座書 経営戦略
    (社)日本フランチャイズチェーン協会 2007
  • ファッション・ビジネスとマーケティングの基本フレーム
    ファッション・マーケティング(IFI研究会報告) 2007
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • ダイレクトマーケティングの展望と課題
    (ダイレクトマーケティング学会 2012)
  • ダイレクトマーケティングと社会貢献
    (ダイレクトマーケティング学会 2012)
  • 価値共創の時代
    (日本商業学会 2012)
  • 競争戦略の系譜
    (ランチェスター戦略学会 2008)
Education (1):
  • - 1966 The University of Tokyo Faculty of Economics
Work history (7):
  • 2004/04 - Professor
  • 1986/04 - 2004/03 Professor
  • 1980/04 - 1986/03 Associate Professor
  • 1979/04 - 1980/03 Lecturer
  • 1975/04 - 1979/03 Chief Researcher
Show all
Awards (1):
  • 1987 - 日本商業学会賞
Association Membership(s) (4):
日本商業学会 ,  Society of Japan Development Technology ,  Japan Society of Direct Marketing ,  Academy of Food Service
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page