Rchr
J-GLOBAL ID:200901056059740206   Update date: Apr. 02, 2024

Reinelt (emer.) Rudolf

ライネルト ルードルフ | Reinelt (emer.) Rudolf
Homepage URL  (1): http://web.iec.ehime-u.ac.jp/reinelt/katudouhoukoku.html
Research field  (1): Foreign language education
MISC (490):
  • 漢字圏における受動的多言語使用. 三元社言語意識と社会 ドイツの視点・日本の視点. 2011. 37-56
  • The use of CEFR and Can Do statements in second foreign language courses in (Western) Japan: Implementation ready?. 2010. 70-79
  • 3人監督による口頭試験評価?! II. 愛媛大学愛媛大学人文学論叢 第12号. 2010. 43-49
  • 歴史と文化-ライプツィヒ-伝統からの脱却-. 愛媛大学平成22年度愛媛大学公開講座 世界の都市(8)-その歴史と文化-. 2010. 6-11
  • Eine weitere Rolle der Landeskunde im Unterricht Deutsch als zweite Fremdsprache - Die Berliner Mauer-Ausstellung als (Welt)geschichtsergaenzung -. The Bulletin of the Faculty of Law and Letters. Humanities. 2010. 29. 37-50
more...
Books (23):
  • これから十年の(第二)外国語教育 -第4回松09 プレゼンテーション・ブック- ~第4回外国語教育研究についてのミニ学会 in Matsuyama~
    ルードルフ・ライネルト研究室 2010
  • Into the Next Decade with (2nd)FL Teaching -The 4th Matsu09 Presentation book-
    2010
  • コミュニケーション、医療コミュニケーション Communication and Medical Communication - プログラム・抄録・プレゼンテーション集
    ルードルフ・ライネルト研究室 2009
  • OLE CALLing at PanSIG 2009
    ルードルフ・ライライネルト研究室 2009
  • OLE CALLing at PanSIG 2009
    2009
more...
Committee career (2):
  • 2003 - Communication Association of Japan (CAJ) 事務局長
  • 2002 - Communication Association of Japan (CAJ) 中国四国支部局長
Awards (2):
  • 2005 - ドイツ語作文コンクール「Schreib doch mal Deutsch!(ドイツ語で書いてみよう)」
  • 2005 - Schreib doch mal Deutsch!
Association Membership(s) (13):
Communication Association of Japan (CAJ) ,  Special Interest Group (SIG) ,  JALT Other Language Educators (OLE) ,  Japanese Association for Language Teaching (JALT) ,  日本独文学会中四国支部学会 ,  ドイツ文法理論研究会 ,  日本独文学会教育部会 ,  日独文学会 ,  Communication Association of Japan (CAJ) ,  Special Interest Group (SIG) ,  JALT Other Language Educators (OLE) ,  Japanese Association for Language Teaching (JALT) ,  Energeia
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page