Rchr
J-GLOBAL ID:200901056359265321   Update date: Feb. 14, 2024

Aoki Hideo

アオキ ヒデオ | Aoki Hideo
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): 教育学
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2005 - 2007 障害児者に対する美術を通しての学習支援研究
  • 2000 - 2006 生涯学習方法の実践的研究(美術教育において)
  • 2005 - 質的研究法-KJ法に関連して
  • 2002 - 社会科教育研究
  • 1977 - 19世紀の英国教育史
MISC (20):
  • 19世紀中葉の英国におけるウェスレー派メソディズムの教育政策と民衆学校教育について(4)-改正教育令との関連(7)-5. 教育学研究紀要. 2009. 24. 17-33
  • 19世紀中葉の英国におけるウェスレー派メソディズムの教育政策と民衆学校教育 について(4)-改正教育令との関連(7)-4. 明星大学教育学研究紀要. 2008. 23. 13-8
  • A study of Wesleyan educational policy and the weekday elementary schools movement in middle nineteenth century England (4) (7-3). Bulletin of science of education, Meisei University. 2007. 22. 25-33
  • 青木 秀雄. 19世紀中葉の英国におけるウェスレー派メソディズムの教育政策と民衆学校教育について(4)-改正教育令との関連(7)-2. 明星大学教育学研究紀要. 2006. 21. 78-86
  • 青木 秀雄. 19世紀中葉の英国におけるウェスレー派メソディズムの教育政策と民衆学校教育について(4)-改正教育令との関連(7)-1. 明星大学教育学研究紀要. 2005. 20. 16-25
more...
Books (16):
  • 子どもと教育(子ども学講座 第5巻)
    一藝社 2009 ISBN:9784863590113
  • 現代教育課程入門-知識基盤社会を生きるための学校教育を目指して
    明星大学出版部 2009
  • 教師論-教職とその背景(第2版)
    明星大学出版部 2009
  • 現代教育改革に立つ教育の原理
    明星大学出版部 2009
  • 洞察力を培う初等社会科教育法-情報基盤社会を生き抜くために(第2版)
    明星大学出版部 2008
more...
Works (1):
  • 芸術による特別支援教育(学習)の研究 II- 陶芸を通しての障害児者の個性・QPL(生活の質)向上および指導者養成(芸術による障がい児者学習支援研究会)
    2006 -
Education (5):
  • - 1980 Meisei University
  • - 1980 Meisei University Graduate School, Division of Humanities
  • - 1977 明星大学大学院修士課程 人文学研究科 教育学専攻
  • - 1970 Meisei University Faculty of Humanities
  • - 1970 Meisei University School of Humanities
Professional career (1):
  • 文学修士 (明星大学大学院修士課程)
Work history (33):
  • 2012 - 2014 Professor
  • 2012 - 2014 Meisei University
  • 2012 - 2014 Meisei University
  • 2008 - 2014 Professor
  • 2008 - 2014 Meisei University
Show all
Association Membership(s) (6):
日本創造学会 ,  日本教育学会 ,  KJ 法学会 ,  History of Education Society ,  教育史学会 ,  Wesley Historical Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page