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J-GLOBAL ID:200901056443521562   Update date: Jan. 30, 2024

Sakata Hiromi

サカタ ヒロミ | Sakata Hiromi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): 小売業 ,  マーケティング ,  消費者行動 ,  Marketing and Retailer ,  Consumer Behavior
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2008 - 2011 Marketing Activities and Customer Relations in Area-based Store
  • 2002 - 2004 零細小売商における家族従業に関する検討
  • 2002 - 2003 零細小売商における家族従業問題、顧客関係についての検討
  • 2001 - Marketing and Customer Relationships in Papa-mama Store
  • 1997 - An Issue about Retailer's Institution of Family Employee in Papa-mama Store
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Papers (50):
  • 坂田博美. 解説および書評 前田尚子-地域産業の盛衰と家族変動の社会学:産業時間・世代・家族戦略-. 中小企業季報39-41頁、2019年2月. 2019. 188. 39-41
  • 坂田博美. 大豆への関心を高める食育の必要性:2018年度「市場と企業の関係」を振り返って. 月刊フードジャーナル. 2018. 2018年9月号. 46-49
  • 坂田 博美. 大豆加工食品の食育の必要性:2017年度「市場と企業の関係」を振り返って. 月刊フードジャーナル. 2017. 37. 9. 40-43
  • 坂田 博美. 買い物弱者対策としての豆腐の移動販売における課題:富山県の福祉事業者の事例. 月刊フードジャーナル. 2017. 37. 4. 46-49
  • 坂田 博美. 買い物弱者対策としての豆腐の移動販売における課題:富山県の事例. 地域経済ニューズレター. 2017. 109・110. 27-28
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MISC (14):
  • Hiromi Sakata. Hedonic Consumptions about Patchwork Quilts(2): A Framework Handi Crafts. Journal of Economic Studies. 2011. 56. 3. 131-152
  • Hiromi Sakata. Marketing Activities and Customer Relations in Area-based Stores :Fieldwork about TOFU Shop. Journal of Business Administration Kwansei Gakuin University. 2011. 52. 4. 155-171
  • Hiromi Sakata. Partnership in Papa-mama Store:Participant Obsarvation in TOFU Shop. REKIHAKU. 2009. 154. 20-23
  • Hiromi Sakata. Hedonic Consumptions about Patchwork Quilts(1): Research Question, Journal of Economic Studies. Journal of Economic Studies. 2007. 52. 3. 1-20
  • Hiromi Sakata. Hedonic Consumptions about Washi-Doll: Consumer Behavior Analysis by Participant Observation in Washi-Doll Class. Journal of Economic Studies. 2006. 52. 2. 239-260
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Books (3):
  • 小売マーケティング研究のニューフロンティア
    関西学院大学出版会 2015
  • 商人家族のエスノグラフィー:零細小売商における顧客関係と家族従業
    関西学院大学出版会 2006 ISBN:4907654871
  • Ethnography of Marchant Family
    K.G.University Press 2006 ISBN:4907654871
Lectures and oral presentations  (22):
  • 買い物弱者対策としての豆腐の移動販売における課題:富山県の事例
    (第7回北陸地域政策研究フォーラム 2017)
  • 大豆加工食品の食育の必要性:消費者に豆腐の魅力をアピールしよう!
    (東海大豆フォーラム 2016)
  • キルトショップにおける顧客関係:キルターとキルトショップ・オーナーの事例
    (【現代「手芸」文化に関する研究】第2回共同研究会 2015)
  • キルトショップの事例研究:自己目的志向の小売業者が存続するメカニズムの検討
    (【現代「手芸」文化に関する研究】第1回共同研究会 2014)
  • 自己目的志向の小売商業:キルトショップ・オーナーの事例分析
    (日本商業学会第3回全国研究報告会 2012)
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Professional career (2):
  • (BLANK) (Kwansei Gakuin University)
  • Doctor(Commerse) (Kwansei Gakuin University)
Work history (4):
  • 2011/10 - 現在 University of Toyama Faculty of Economics, Department of Business Administration
  • 2014/10 - 2018/03 National Museum of Ethnology
  • 2013/09 - 2014/08 National Museum of Ethnology
  • 2003/04 - 2004/03 Hitotsubashi University
Committee career (8):
  • 2019/09 - 現在 富山県建設工事紛争審査会委員
  • 2014/04 - 現在 富山県消費者苦情処理委員会
  • 2013 - 現在 海区漁業調整委員会
  • 2020/03 - 2021/05 日本商業学会第71回全国研究大会プログラム委員会 委員
  • 2020/03 - 2021/05 日本商業学会第71回全国研究大会準備委員会 委員長
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Association Membership(s) (4):
Japan Society of Marketing and Distribution ,  日本文化人類学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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