Rchr
J-GLOBAL ID:200901056741874753   Update date: Feb. 13, 2003

Saruwatari Toshihiro

サルワタリ トシヒロ | Saruwatari Toshihiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): マーケティング ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 関係性マーケティングの性格について
  • マーケティングの一般理論に関する研究
  • On the nature of Relationship Marketing
  • Study on General Theory of Marketing
MISC (15):
  • マーケティング論における関係性の位置. 企業診断 同友館. 2001. 48. 9. 60-66
  • Positioning the Relationship Marketing in the General Theory of Marketing. Kigyo Sindan. 2001. 48. 9. 60-66
  • マーケティング研究における新たな潮流. 明大商学論叢. 1996. 78. 1-3. 81-93
  • 社会志向的マーケティング論から環境(主義)マーケティング論へ. フジ・ビジネス・レビュー. 1996. 11. 27-38
  • 50年代OBS概念の輪郭. 明大商学論叢. 1987. 69. 5.6
more...
Books (3):
  • マーケティング論の基礎
    中央経済社 1999
  • Fundamentals of Marketing Theory
    1999
  • 日本的取引慣行について
    現代資本主義と世界経済 1995
Education (4):
  • - 1980 Meiji University
  • - 1980 Meiji University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1975 Meiji University School of Commerce
  • - 1975 Meiji University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • Master of Commerce (Meiji University)
Association Membership(s) (3):
日本経営診断学会 ,  日本流通学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page