Rchr
J-GLOBAL ID:200901056821194338   Update date: Aug. 30, 2022

Yokokawa Hisae

ヨコカワ ヒサエ | Yokokawa Hisae
Affiliation and department:
Research field  (1): Social psychology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 大学における学生相談と学習支援の連携
  • Curriculum of project-method learning in junior-high school
MISC (4):
  • 千葉県内諸地域における不登校と登校圧力ー中学校長期欠席の自治体別分析ー. 城西国際大学紀要. 2004. 第12巻第2号95-109頁
  • 「総合的な学習の時間」の指導についてー大村はまの「学習記録」を応用する試みー. 城西国際大学紀要. 2002. 第10巻第2号43-60頁
  • 機械の使用者の理解について -両面コピーを作る場合-. お茶の水女子大学人文科学紀要. 1992. 45. 187-197
  • YOKOKAWA Hisae. Understanding machine use -Using a XEROX machine to make double sided Copies-. Ochanomizu University studies in arts and culture. 1992. 45. 187-197. 187-198
Books (6):
  • 新しい教育心理学(共著)
    福村出版 1998
  • New Textbook of Educational Psychology
    1998
  • 認知発達研究におけるプロトコル分析 (共著)
    新曜社「プロトコル分析入門」第12章 1993
  • Protocol analysis appties to cognitive development
    1993
  • 子どもの時代を豊かに (共著)
    学文社 1986
more...
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (3):
日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page