Rchr
J-GLOBAL ID:200901057215540855   Update date: Sep. 02, 2022

Honda Tokio

ホンダ トキオ | Honda Tokio
Affiliation and department:
Job title: Director of Graduate School
Research field  (3): Social psychology ,  Sociology ,  Cultural anthropology and folklore
Research keywords  (6): 青年とその両親の日米比較研 ,  ライフコ-ス論 ,  人間発達論 ,  A Cross-Cultural Study in Japanese and American Adolescents and their Parents ,  Life Course Study ,  Human Development
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 1990 - 1997 青年期の親子関係に関する日米比較研究
  • 1990 - 1997 A Cross-Cultural Study in Japanese and American Adolescents on Parent.Child.Self
  • 1990 - 青年とその両親の親・子・自己に対する認知態度
  • 1990 - Cognition and Attitude of Adolescents and their Parents toward Parent.Child.Self
  • 1985 - 生活史チャ-トの作成
Show all
MISC (28):
  • 青年とその両親の家庭雰囲気の関係における時代的変化II. 日本教育心理学会第44回総会発表論文集. 2002. ,580
  • ライフコース研究の技法・方法II:伝記・ライフストーリー・回想をめぐって. 日本発達心理学会第13回大会発表論文集. 2001. ,134
  • 青年と両親の家庭雰囲気の関係における時代的変化-多母集団同時分析による. 文教大学人間科学部紀要「人間科学研究」. 2001. 23(), 159-165
  • ライフコース研究の技法・方法:理論的パースペクティブと実証的研究. 日本発達心理学会第12回大会発表論文集. 2000. ,83
  • ペアデータ分析の試み(2)-共分散構造分析を用いた世代間伝達の分析事例. 文教大学人間科学部紀要「人間科学研究」. 2000. 22(), 219-226
more...
Books (15):
  • ライフコースの心理学
    金子書房 2000
  • ライフコ-スの心理学(編著)
    金子書房 2000
  • Psychological Study of Life Course
    Kaneko Shoten Publisher 2000
  • 時間と空間の中の子どもたち(監訳)
    金子書房 1997
  • Children in Time and Place
    Kaneko Shoten Publisher 1997
more...
Works (2):
  • 日米青年の子・親に対する認知と態度
    1991 - 1992
  • Cognitions & Attitude of Japanese & American A*loles*nts about Children & Parents
    1991 - 1992
Education (2):
  • - 1969 東京教育大大学院 教育学研究科 実験心理学専攻性格社会心理学
  • - 1969 Graduate School, Tokyo University of Education Graduate School, Division of Education Experimental Psychology
Professional career (1):
  • (BLANK) (Tokyo University of Education)
Committee career (1):
  • 1993 - 日本発達心理学会 ライフコ-ス分科会代表
Association Membership(s) (3):
日本心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本発達心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page