Rchr
J-GLOBAL ID:200901058467962228   Update date: Sep. 03, 2022

Shimoyama Akira

シモヤマ アキラ | Shimoyama Akira
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.daishodai.ac.jp/~shimosan
Research field  (1): Economic history
Research keywords  (4): 商業文化史 ,  奴隷制度 ,  Cultural History of Commerce ,  Slavery
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2005 - 2007 アメリカ環境史
  • 1984 - 2004 毛皮と皮革の文明史
  • 1984 - 2004 Fur and Skin through History
  • 植民期サウス・カロライナの奴隷制度
  • Trade Cards and Racial Prejudice
Show all
MISC (27):
  • 悪魔の染料:インディゴが変えた世界. 農業史研究. 2007. 41
  • 菓子の Ephemera とジャポネズリー:広告、パッケージと大衆意識. 大阪商業大学論集(社会科学篇). 2005. 第137号
  • 徳島達朗「アボリショニズム研究」(梓出版,2002年)に対する書評. 市場史研究. 2002. 22. 154-158
  • 角川世界史辞典. 角川書店. 2002
  • Kadokawa Dictionary of World History. 2002
more...
Books (16):
  • 世界商品と子供の奴隷:他国性企業と児童強制労働
    ミネルヴァ書房 2009 ISBN:9784623053636
  • 毛皮と皮革の文明史:世界フロンティアと掠奪のシステム
    ミネルヴァ書房 2005
  • Fur and Skin Through History:World-Frontier and the System of Plunder
    Minerva Shobo 2005
  • Trade and Mentality: Surface and Spiritual Substrata of the Cultural History of Commerce
    Taiyo Project 2003
  • 交易と心性:商業文化史の表層と深層
    太陽プロジェクト 2003
more...
Works (3):
  • 平成17年度国立民族学博物館共同研究:地球環境史の構築に関する人類学的研究
    2005 - 2007
  • 堺市立三国丘小学校「21世紀チューリップ大作戦」の企画・推進と「21世紀チューリップ祭」の開催
    2000 - 2001
  • Produce for 'Tulip Festa in 21 Century, wishing the world peace in new century, with a watchword "Love, Peace and Tulips! ", in a municipal elementary school, Mikunioka-Shogakko, Sakai city, Osaka Japan.
    2000 - 2001
Education (4):
  • - 1991 Osaka Prefecture University
  • - 1991 Osaka Prefecture University Faculty of Economics US Economic History (Colonial South)
  • - 1985 Nihon University
  • - 1985 Nihon University Graduate School, Division of Commerce
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • 博士
Association Membership(s) (6):
科学技術社会論学会 ,  九州経済学会 ,  イギリス資本主義研究会 ,  市場史研究会 ,  アメリカ史研究会 ,  社会経済史学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page