Rchr
J-GLOBAL ID:200901058799272179   Update date: Feb. 14, 2024

Iwamoto Akinori

イワモト アキノリ | Iwamoto Akinori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): Economics of Distribution ,  Marketing Policy ,  Marketing Policy;Economics of Distribution
Papers (18):
  • IWAMOTO,Akinori. Comprehensive Price Change Model. Japan Marketing Academy. 2019. 第39巻第3号(ページ数未定)掲載許可あり
  • IWAMOTO,Akinori. Theoretical Development of Mathematical Models of Resale Price Maintenance in Japan. The Shogaku Ronshu (The Business Review of Kansai University). 2018. 第63巻第3号pp.19-35
  • 岩本 明憲. 包括的価格変更戦略モデルの構築. 日本マーケティング学会アニュアル・カンファレンス・プロシーディングングス. 2018. 第7巻pp.317-329
  • IWAMOTO,Akinori. MARKETING IN THE STEADY-STATE ECONOMY: CONCEPTUALMODEL AND PROPOSITIONS. 2018 GMC at Tokyo Proceedings. 2018. pp.304-308
  • IWAMOTO,Akinori. Communication Portfolio Management: Its Foundations and Applicability. 2018 ICAMA Proceedings. 2018. pp.113-117
more...
MISC (1):
  • IWAMOTO,Akinori. Some Changes Experienced through the CLIL Training Program. 2016
Books (3):
  • ミニケース集13Dari K
    川上智子・徳常泰之・長谷川伸編著『実践ビジネスプラン-事業創造の基礎力を鍛える<第2版>』第10章, pp.126-127 2015
  • ビジネス・エコノミクス原理
    ピアソンエデュケーションズ 2009
  • マーケティング史研究会編『ヨーロッパのトップ小売業-その史的展開』、2008年、pp.83-114、第3章「メトロ-ヨーロッパ卸売・小売帝国の形成」
    同文舘出版 2008
Lectures and oral presentations  (15):
  • IMPLEMENTING SUSTAINABILITY MARKETING STRATEGY: FINDINGS FROM COLLECTIVISTIC CULTURE
    (American Marketing Association 2019)
  • 包括的価格変更戦略モデルの構築
    (日本マーケティング学会 2018)
  • Marketing in Steady-State Economy: Conceptual Model and Propositions
    (2018)
  • Communication Portfolio Management: Its Foundations and Applicability
    (2018)
  • オムニチャネル時代の New AIDA モデルとその理論的展開:コミュニケー ション・ポートフォリオ・マネジメント
    (日本マーケティング学会 2017)
more...
Education (2):
  • 2008 - 2008 Keio University Graduate School, Division of Commerce Commerce
  • - 2000 Keio University Faculty of Commerce Faculty of Business and Commerce
Professional career (1):
  • Ph. D.
Work history (5):
  • 2019/04/01 - Professor in Kansai University
  • 2016/04/01 - 2019/03/31 Visiting Researcher in Waseda University
  • 2013/09/01 - 2014/08/31 Visiting Researcher in Fudan University
  • 2011/04/01 - Associate Professor in Kansai University
  • 2008/04/01 - 2011/03/31 Assistant Professor in Kansai University
Awards (1):
  • 2018/10/14 - Japan Marketing Academy Japan Marketing Academy Oral Session 2018 Best Paper Award
Association Membership(s) (3):
Japan Marketing Academy ,  マーケティング史研究会 ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page