Rchr
J-GLOBAL ID:200901058887433301   Update date: Dec. 23, 2008

Takahashi Yasushi

タカハシ ヤスシ | Takahashi Yasushi
Affiliation and department:
Research field  (2): Education - general ,  History of thought
Research keywords  (4): 生涯学習 ,  近世初期の教育者 ,  Life-long Learning ,  Educators in Early Period of Edo-era
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 1990 - 1999 中村惕斎らの講学集団に関する研究
  • 1990 - 1999 Referring to Sundry Records on Tekisai NAKAMURA and His Close Friends.
  • 1998 - 江戸時代前期における儒教精神の受容
  • 1998 - On Accepting the Confucian Ethos in Edo's Early Period.
MISC (18):
  • 江戸時代前期における儒教精神の受容-東村の宗教的受容を一事例として-. 石巻専修大学研究紀要・創立十周年記念号. 2000. 11. 313-324
  • On Accepting the Confucian Ethos in the Edo's Early Period.-A Case Study of Toson's Making a Religion of Accepting it.-. The 10th Anniversary Bulletin of Ishinomaki Senshu University. 2000. 11. 313-324
  • 中村惕斎に関する基礎的研究-VII -藤井懶斎との淡交と向学の共同-(その2). 神奈川県立看護教育大学校紀要. 1992. 15,1-27
  • Referring to Sundry Records on Tekisai NAKAMURA-Part7 -Between His Sincere Friendship with 'Raisai FUJII' and the Pursuit of Study-chap. 3. Bulletin of Kanagawa Prefectural School for Advanced Nursing Education & Public Health Nursing. 1992. 15,1-27
  • 中村惕斎に関する基礎的研究-VI -藤井懶斎との淡交と向学の共同-(その1). 神奈川県立看護教育大学校紀要. 1991. 14,1-13
more...
Books (8):
  • 学術とロマン(知識と知恵)
    専修大学出版局 1998
  • Art, Science and Roman(Knowledge and Wisdom)
    Senshu University Press INC 1998
  • ものと心
    専修大学出版局 1997
  • Matter and Mind
    Senshu University Press INC 1997
  • 看護教養としての教育学(改訂版)
    柳屋タイプ商会 1992
more...
Works (19):
  • An Autonomous Life in the Society to Try to Accept One Another's Value Judgments
    2003 -
  • 多価値化社会によりよく生きる
    2003 -
  • An Autonomous Life in the Society to Try to Accept One Another's Value Judgments
    2003 -
  • 生涯学習社会のよりよい構築に向けて
    2000 -
  • On Constructing a Well Organized Society Being Use-full in Learning Liflong.
    2000 -
more...
Association Membership(s) (3):
教育史学会 ,  日本教育行政学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page