Rchr
J-GLOBAL ID:200901059052024407   Update date: Sep. 26, 2022

Minaka Akira

ミナカ アキラ | Minaka Akira
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www-sci.edu.kagoshima-u.ac.jp/st-sci/physics/
Research field  (5): Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics ,  Science education ,  Human interfaces and interactions ,  Database science ,  Software
Research keywords  (6): 物理教育 ,  コンピュータの教育利用 ,  ハドロン物理学 ,  Science Education ,  Computers in Education ,  High Energy Hadron Physics
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2003 - 実寸大シミュレーションを併用した物理学実験
  • 1994 - ネットワークを利用した科学教育
  • 1980 - ハドロン物質の相転移
  • Phase Transition of Hadronic Matter
  • Physics Experiments using Real-Size Computor Simulations
Show all
MISC (77):
  • 三仲 啓. ビデオフィードバックを利用した力学演示実験. 鹿児島大学教育学部研究紀要, 教育科学編. 2010. 61. 23-33
  • The use of general data acquisition systems in physics education: automated measuring of diode and electric-bulb characteristics. 2007. 58. 123-134
  • 川野和昭, 三仲. 感覚に基づいた音の授業とその達成度評価. 鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要. 2005. 15. 31-38
  • 三仲, 増田覚. 幾何光学実験における実寸シミュレーション投影システムの利用. 鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要. 2005. 15. 23-29
  • MINAKA Akira, Zhu Hong Fan. Physics Experiments with the Real-Size Computer-Simulation by LCD Projector : Design of the Software and an Application Example in Optics Experiments. Bulletin of the educational research and practice, Faculty of Education, Kagoshima University. 2003. 13. 91-97
more...
Books (7):
  • 演習で学ぶIT入門
    化学同人 2001 ISBN:4759808868
  • 構造化BASIC実践講座
    現代工学社 1994
  • Practical Lectures on Structured BASIC
    Gendai Kogaku Sha 1994
  • パソコンによる情報処理概論
    現代工学社 1993
  • Information Processing by a Personal Computer
    Gendai Kogaku Sha 1993
more...
Professional career (2):
  • Doctor of Science (Kyushu University)
  • Master of Science (Kobe University)
Association Membership(s) (3):
情報処理学会 ,  日本教育工学会 ,  日本物理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page