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J-GLOBAL ID:200901061949622212   Update date: Apr. 09, 2024

Yasuda Muneyoshi

ヤスダ ムネヨシ | Yasuda Muneyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): town management ,  医療、介護サービス ,  マーケティング ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2017 - 2020 地域医療の質的向上を意図した医療マーケティングシステムの構築
  • 2014 - 2017 医療サービスの質的向上を意図した健康マーケティングシステムの構築
  • 2011 - 2014 Construction of Drug Distribution System intended Quality Improvement of Regional Medical Care
  • 1997 - 1999 製薬会社のマーケティング活動と経営理念 -製薬会社の社会的責任-
Papers (44):
  • 保田宗良. 患者参加型医療サービスの探索的研究. 産業経済研究. 2024. 24. 1-10
  • Some Consideration about a Service Management Resarch of a Medical Structure. Studies in the Humanities and Social Sciences. 2023. 15. 135-145
  • 保田宗良. With コロナを考慮した医療サービス活動の進め方ー調剤薬局の諸活動の考察ー. 産業経済研究. 2023. 23. 85-94
  • Organize of Discussion Points on Study of Medical Care Marketing and Consideration of Discusiion Points on Study of Medical Care Marketing. Studies in the Humanities and Social Sciences. 2022. 13. 161-170
  • 保田宗良. 医療、介護サービスの地域連携の形態と進め方についての考察. 産業経済研究. 2022. 22. 71-80
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MISC (53):
  • Health Care Service and Drug Distribution Industry. 2014. 32. 17-26
  • Basic Note for Improvement of Quality of Regional Medical Care and Patient Satisfaction. 2012. 27. 141-149
  • Background study about customer satisfaction of medical cunsumer. Studies in the humanities Social sciences. 2010. 24. 153-160
  • Contention arrangement about change trend of drug distribution on OTC. Studies in the humanities Social sciences. 2009. 22. 105-112
  • New study for medical marketing and for consumer satisfaction of medical consumer. Studies in the humanities Social sciences. 2008. 20. 121-128
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Books (10):
  • マーケティングと消費者
    慶應義塾大学出版会 2012 ISBN:9784766415087
  • 消費者のためのマーケティング・エッセンス
    日本教育訓練センター 2011 ISBN:9784864180146
  • マーケティングの新視点と情報処理
    日本教育訓練センター 2007 ISBN:9784931575738
  • New Perspective Marketing&Information Processing
    JETC 2007 ISBN:9784931575738
  • 環境問題の経営学
    ミネルヴァ書房 2005 ISBN:4623043231
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Lectures and oral presentations  (63):
  • 医療マーケティングの論点整理に関する探索的研究
    (日本消費経済学会東日本大会 2023)
  • 患者参加型医療サービスの探索的研究
    (日本産業経済学会全国大会 2023)
  • 調剤薬局を包括する健康まちづくりの展開
    (日本消費経済学会全国大会 2023)
  • 調剤薬局を活用した健康まちづくりの考察
    (日本消費経済学会北海道・東北部会研究報告会 2023)
  • 調剤薬局の健康サポート活動についての考察 -調剤薬局との共同研究で得られた知見ー
    (日本消費経済学会東日本大会 2022)
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Education (4):
  • - 1989 Chuo University
  • - 1989 Chuo University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1981 Aoyama Gakuin University School of Business
  • - 1981 Aoyama Gakuin University Faculty of Management
Professional career (1):
  • Master
Work history (10):
  • 2024/03 - 現在 弘前大学定年退職
  • 2020/04 - 2024/03 Hirosaki University
  • 2016/04 - 2024/03 Hirosaki University
  • 2001/04 - 2016/03 - 弘前大学人文学部 教授
  • 2006/04 - 2010/03 Hirosaki University
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Committee career (5):
  • 2022/04 - 現在 日本産業経済学会 常任理事
  • 2017/07 - 現在 日本消費経済学会 理事
  • 2011/10 - 現在 地域文化教育学会 理事
  • 2020/10 - 2023/11 日本流通学会 幹事
  • 2001/10 - 2004/09 日本消費者教育学会 理事・東北支部長
Association Membership(s) (8):
Association for Regional Education and Culture ,  JAPAN SOCIETY OF INDUSTRY AND ECONOMY ,  日本消費者教育学会 ,  日本経営学会 ,  日本消費経済学会 ,  日本流通学会 ,  弘前大学経済学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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