Rchr
J-GLOBAL ID:200901062307072754
Update date: Sep. 25, 2022
Okawara Mii
オオカワラ ミイ | Okawara Mii
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Educational Psychology
About Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Educational Psychology
Search "Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Educational Psychology"
Detailed information
Homepage URL (1):
http://www.u-gakugei.ac.jp/~ohkawara/
Research field (1):
Clinical psychology
Research keywords (4):
トラウマ
, 感情制御
, 家族療法
, 心理療法
Research theme for competitive and other funds (1):
臨床心理学,教育臨床
MISC (86):
大河原美以. 幼児期の子育てと母に生じる”困った”感情. こころの科学193号. 2019. 193. 21-24
Influence of the Traumas Experienced by Mothers and Infants on the Development of Affect Regulation (1): Development of Great East Japan Earthquake Damage Questionnaire. Bulletin Of Tokyo Gakugei University Educational Science. 2019. 70. 103-115
Influence of the Traumas Experienced by Mothers and Infants on the Development of Affect Regulation (2): How Is the Dysfunctional Attachment System Generated? (Cross-Sectional Study). Bulletin Of Tokyo Gakugei University Educational Science. 2019. 70. 117-130
Intervening in the Intergenerational Transmission of Trauma by Targeting Maternal Emotional Dysregulation with EMDR Therapy. Journal of EMDR Practice and Research. 2018. 12. 3. 142-157
What Should Be Targeted?: How to Conceptualize Client’s “Complaint of Trauma”. Japanese Jounal of EMDR Research & Practice. 2018. 10. 1. 56-64
more...
Books (37):
家族心理学ハンドブック
金子書房 2019
チーム学校での効果的な援助 学校心理学の最前線
ナカニシヤ出版 2018
学校心理学ハンドブック第2版
教育出版(東京) 2016
子どもの「いや」に困ったとき読む本
大和書房 2016
子どもの感情コントロールと心理臨床
日本評論社(東京) 2015
more...
Lectures and oral presentations (51):
乳児期のトラウマー緘黙を主訴とした5歳児へのEMDRセラピー
(日本EMDR学会第13回学術大会 2018)
The Traumas of Parents and Infants:Lessons from Those Impacted by The Great East Japan Earthquake.
(2018)
子育ての不安やイライラに悩む母との面接
(日本心理臨床学会第36回秋季大会 2017)
関係性とEMDR:無意識の自我状態が構成する家族の構造とEMDR
(日本EMDR学会第12回学術大会 2017)
日本人のためのEMDRセラピー(1)マインドフルネス編み込みの重要性
(日本EMDR学会第12回学術大会 2017)
more...
Works (28):
第6章スクールカウンセリングの事例
生徒指導に悩む教師への対応
ねばり強い子の問題点
東京学芸大学教育問題公開シンポジウム(教員養成学部フレンドシップ事業)学校をどう変えるか"「心の教育」を考える"-地域と連携した「心の教育」による発達支援と臨床教育法の開発
不登校やいじめがひきこもりにつながらないためにー学校へのコンサルテーションを通してー
more...
Education (2):
- 1993 University of Tsukuba
- 1982 Tohoku University The Faculty of Arts and Letters
Professional career (1):
博士(教育学) (東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM