Rchr
J-GLOBAL ID:200901062634625791   Update date: Sep. 01, 2022

Takahashi Michiko

タカハシ ミチコ | Takahashi Michiko
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (2): Education - general ,  Literature - European
Research keywords  (6): 英語教育 ,  社会言語学 ,  形態論 ,  The teaching of English ,  Sociolinguistic ,  Morphology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 認知言語学
  • 複合に関する研究
  • 派生における項構造の継承についての研究
  • Cognitive Linguistics
  • Study on Compounding
Show all
MISC (17):
  • 日本人の英語コミュニケーション能力向上について-杉本良夫著"日本人をやめる方法" "第11章 英語習得の落とし穴"に対する反論から-. 長岡工業高等専門学校紀要. 2002. 38. 1. 13-16
  • 日本語の使役交替に関わる動詞について-日本語中級学習者と上級学習者の発語において. 長岡工業高等専門学校紀要. 2002. 38. 1. 1-11
  • On the Improvement of English Communication Ability; Increasing the Necessity of Learning English in Japan. Research Reports of Nagaoka National College of Technology. 2002. 38. 1. 13-16
  • On the Use of Verbs of Causative Alternation in Japanese; A Comparison between Intermediate Learners and Advanced Learners. Research Reports of Nagaoka National College of Technology. 2002. 38. 1. 1-11
  • シンガポールの英語-シングリッシュについての一考察-. 長岡工業高等専門学校 研究紀要. 2000. 36. 2. 61-67
more...
Education (5):
  • - 2002 セントラルクィーンズランド大学 教育研究科 日本語教育
  • - 2002 Central Queensland University Graduate School, Division of Education Japanese as a Second / Foreign Language
  • - 1993 University of Tsukuba Master's Program in Education
  • - 1993 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1976 東京教育大学 文学部 法律政治学
Professional career (2):
  • Master of Education Studies (University of Tsukuba)
  • Master of Education Studies (Central Queensland University (Australia))
Work history (6):
  • 1988 - 1991 山口学園埼玉高等学校
  • 1988 - 1991 Saitama high school
  • 1984 - 1985 秀明学園高等学校
  • 1984 - 1985 Shumei high school
  • 1983 - 1984 西武学園文理高等学校
Show all
Association Membership(s) (5):
日本「アジア英語」学会 ,  Association for Asian Studies ,  筑波英語教育学会 ,  日本言語学会 ,  日本英語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page