Rchr
J-GLOBAL ID:200901067057990002   Update date: Aug. 26, 2022

Fukami Yukiko

フカミ ユキコ | Fukami Yukiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Educational technology
Research keywords  (2): 音楽教育・ピアノレッスン・地域支援・ICT活用・子ども・鍵盤・電子楽器・eラーニング ,  Music Education
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2009 - 2011 ICTを活用した教員・保育者養成機関におけるピアノ実技教育の質保証
  • 2006 - 2007 教員・保育者養成のためのピアノ実技eラーニングコースの設計と開発
  • 2003 - 2004 ウェブサイト音楽教育情報の有効活用に関する研究~第二次『音楽室』環境整備と音楽教育情報の体系化~
  • 2001 - 2002 ウェブサイト「音楽室」環境の確立と教育効果の実証
  • 2000 - 2000 オンライン音楽室
Show all
MISC (48):
more...
Books (24):
  • Verification of the Effectiveness of Blended Learning in Teaching Performance Skills for Simultaneous Singing and Piano Playing、Katsuko T. Nakahira, Miki Akahane
    2011
  • 子どものうた弾き歌いベスト50
    音楽之友社 2011
  • 小学校教員養成課程用 最新 初等科音楽教育法 初等科音楽教育研究会基礎的技能(I伴奏法 )
    2009
  • この一冊でわかるピアノ実技と楽典 保育士、幼稚園・小学校教論を目指す人のために(ピアノ実技の項目担当、共著、小林田鶴子・坂本暁美、全96頁)
    2007
  • 日本教育事典(分担執筆、「電子楽器教育」「電子オルガン」「音楽教室」などの項目)
    音楽之友社 2004
more...
Works (3):
  • 教員・保育者養成のためのバイエルeラーニングコース
    深見 友紀子 2011 -
  • 教員・保育者養成のためのピアノ実技eラーニングコース
    深見 友紀子 2008 -
  • Natural Institute od Multimedia Education
    2002 -
Education (4):
  • - 1991 Tokyo University of the Arts Graduate School of Music
  • - 1991 Tokyo University of the Arts (Tokyo National University of Fine Arts and Music) Graduate School, Division of Music
  • - 1986 Tokyo University of the Arts Faculty of Music Musicology
  • - 1986 Tokyo University of the Arts (Tokyo National University of Fine Arts and Music) Faculty of Music
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (7):
  • 2004/04 - 現在 Kyoto Women's University
  • 1992/02 - 現在 深見友紀子ミュージック・ラボ 代表
  • 1996/04 - 2004/03 University of Toyama
  • 1996 - 2004 Toyama University
  • 2004 - - Kyoto Women's University
Show all
Association Membership(s) (5):
日本教育工学会 ,  国際ポピュラ-音楽学会 ,  日本ポピュラ-音楽学会 ,  ISME ,  日本音楽教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page