Rchr
J-GLOBAL ID:200901068023662088
Update date: Jul. 31, 2022
Toru Nakamura
ナカムラ トオル | Toru Nakamura
Research field (3):
Primary/secondary education and curricula
, Art history
, Aesthetics and art studies
Research keywords (7):
子どものための即興的音楽創造
, 音楽創造論
, 作曲(合唱・オペラ・管弦楽曲・室内楽)
, Practical Theory in Musical Activities for the Clidren
, Research on Regional Music Creation
, Music Theory
, Composition
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2004 - 公立文化施設における地域文化政策~音楽~
- 2001 - 集団活動による即興的音楽創造の実践法
- 2001 - Improvisational Musical Creation as Activities on Community
- 1972 - 沖縄伝統音楽財と現代音楽の融合的創造
- 1972 - Experimental Music Creation With Okinawan Traditional Music and Western Music
MISC (36):
-
音楽ホール・芸術・地域の動態創造に関する研究 -佐敷町・シュガーホールを題材として-. 大阪芸術大学大学院芸術研究科学位論文. 2008
-
音楽ホール・芸術・地域の動態創造に関する研究 -佐敷町・シュガーホールを題材として-. 大阪芸術大学大学院芸術研究科学位論文. 2008
-
Nakamura Toru, Zhou Xia. A study to develop the new composing method on Okinawan traditional music-instruments. Bulletin of Faculty of Education, University of the Ryukyus. 2007. 70. 70. 91-103
-
中村透. 子どもとco-performer 協働のミュージック・シーン 暗黙知の聞こえ (2) 子どもと楽器. 琉球大学教育学部附属教育実践センター紀要. 2007. 14. 199-206
-
中村透・, 周霞. 沖縄伝統音楽楽器による創作音楽の開発研究 (1) : 沖縄三線奏法の開発及び沖縄胡弓と中国二胡の比較研究. 琉球大学教育学部研究紀要. 2007. 70. 70. 91-103
more...
Books (38):
-
COLLAGE in C
2007
-
COLLAGE in C
2007
-
沖縄民謡集
2004
-
沖縄民謡集
2004
-
CD.民族音楽即興セッション「韓国・中国・沖縄~アジアの地平を超えて~」
2002
more...
Lectures and oral presentations (10):
-
アートのクリエイティブな力が教育や地域をよみがえらせる
(arts for all ”アートがひらく学校・地域の未来” 2007)
-
アートのクリエイティブな力が教育や地域をよみがえらせる
(arts for all ”アートがひらく学校・地域の未来” 2007)
-
論文<宮良長包、その音楽と思想>
(東陽音楽学会沖縄地区例会 1991)
-
論文<宮良長包、その音楽と思想>
(東陽音楽学会沖縄地区例会 1991)
-
論文<実践的鍵盤和声学習への考察>-個人・グループ全体の有機的な学習展開を軸として-
(全九州大学音楽学会 1984)
more...
Work history (3):
- 1975/04/01 - - , 琉球大学 教育学部 音楽教育講座 教授
- 1975/04/01 - - , University of the Ryukyus, Faculty of Education, Music, Professor
- University of the Ryukyus Faculty of Education, Elementary and Secondary School Teacher Training Program, Faculty of Education Elementary and Secondary School Teacher Training Program Professor
Return to Previous Page