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J-GLOBAL ID:200901068122952381   Update date: Sep. 28, 2022

Tsukada Tomoko

ツカダ トモコ | Tsukada Tomoko
Affiliation and department:
Homepage URL  (2): http://www.cc9.ne.jp/~imagine2003/http://www.marketing-tsukada.com
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): ファッション・ブランド ,  マーケティング論 ,  Marketing Management
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 1999 - ファッション産業の歴史
  • 1980 - 兵庫県豊岡市に見る地場産業のマーケティングの可能性と問題点
  • サイバーマーケティング
  • マーケティングにおける科学方法論
  • Cyber marketing
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Papers (21):
  • TSUKADA Tomoko. Do Amazon Purchasers displace Department Stores as Apparel Retailers in Japan?. Bulletin of the Graduate School, Toyo University. 2017. 53. 183-209
  • TSUKADA Tomoko. A Study on Private Label Apparel Launchs by Department Stores in Japan. Journal of Business Administration. 2017. 89. 103-117
  • TSUKADA Tomoko. A Study on Dr. Shikamatsu Mukai, a Pioneer in Market Distribution. Keiei Ronshu. 2016. 87号. 49-63
  • 塚田 朋子. 黎明期アメリカのMarketing Thought と伝統的アプローチに関する一考察. 東洋大学大学院紀要. 2016. 52集. 177-205
  • TSUKADA Tomoko. A Study on Luxury Fashion Brands and 'Brand Resonance' as a Goal. Bulletin of the Graduate School, Toyo University. 2014. 51. 149-179
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MISC (48):
  • Tsukada Tomoko. Insights from the Texts of Cultural Studies on Corporate Brand. Journal of business administration. 2003. 61. 45-60
  • Tsukada Tomoko. A Study on Retail Banking for Affluent Families in the Provinces. Journal of business administration. 2003. 60. 77-92
  • 塚田 朋子. 生地生産におけるデジタル化と市場問題 (統一研究プロジェクト グローバル・スタンダードと経営組織体). 経営研究所論集. 2003. 26. 47-62
  • Tsukada Tomoko. <Article>An Analysis of Labor-Intensive Industries in the 1990s in Japan : Based on Research Data of Imported Bags and Luggage from Asian and European Countries. Journal of business administration. 2002. 56. 61-77
  • 塚田 朋子. 日暮里繊維街における服生地類のサイバーマーケティングの可能性 (統一研究プロジェクト グローバル・スタンダードと経営組織体). 経営研究所論集. 2002. 25. 55-70
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Books (12):
  • Fashion Marketing
    Doubunkan 2013
  • ファッション・ブランドとデザイナーと呼ばれる戦士たち
    同文舘出版 2012
  • マーケティング研究の展開
    同文舘出版 2010
  • ファッション・マーケティング
    同文舘出版 2009
  • ヨーロッパのトップ小売業
    同文舘出版 2008
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Lectures and oral presentations  (2):
  • 地位表示財のマーケティング実践史へのアプローチ:LVMHを例に
    (慶應義塾大学商学会 2007)
  • 「サイバーマーケティングとサービス概念」
    (日本商業学会第51回全国大会 2002)
Works (10):
  • E-ビジネス
    2001 -
  • electronic-business
    2001 -
  • ファッション業界と日本市場
    2000 -
  • 日暮里繊維街のサイバーマーケティング
    2000 -
  • Fashion Industry and Japan
    2000 -
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Education (4):
  • - 1984 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • - 1984 Keio University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1979 Keio University Faculty of Business and Commerce
  • - 1979 Keio University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (5):
三田商学会 ,  日本経営診断学会(副会長) ,  マーケティング史研究会 ,  日本ポパー哲学研究会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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