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J-GLOBAL ID:200901068122952381
Update date: Sep. 28, 2022
Tsukada Tomoko
ツカダ トモコ | Tsukada Tomoko
Affiliation and department:
Homepage URL (2):
http://www.cc9.ne.jp/~imagine2003/
,
http://www.marketing-tsukada.com
Research field (1):
Commerce
Research keywords (3):
ファッション・ブランド
, マーケティング論
, Marketing Management
Research theme for competitive and other funds (7):
- 1999 - ファッション産業の歴史
- 1980 - 兵庫県豊岡市に見る地場産業のマーケティングの可能性と問題点
- サイバーマーケティング
- マーケティングにおける科学方法論
- Cyber marketing
- Marketing as a Social Science.
- How to use marketing techniques for small local industries - A Case : Toyooka, Hyogo
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Papers (21):
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TSUKADA Tomoko. Do Amazon Purchasers displace Department Stores as Apparel Retailers in Japan?. Bulletin of the Graduate School, Toyo University. 2017. 53. 183-209
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TSUKADA Tomoko. A Study on Private Label Apparel Launchs by Department Stores in Japan. Journal of Business Administration. 2017. 89. 103-117
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TSUKADA Tomoko. A Study on Dr. Shikamatsu Mukai, a Pioneer in Market Distribution. Keiei Ronshu. 2016. 87号. 49-63
-
塚田 朋子. 黎明期アメリカのMarketing Thought と伝統的アプローチに関する一考察. 東洋大学大学院紀要. 2016. 52集. 177-205
-
TSUKADA Tomoko. A Study on Luxury Fashion Brands and 'Brand Resonance' as a Goal. Bulletin of the Graduate School, Toyo University. 2014. 51. 149-179
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MISC (48):
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Tsukada Tomoko. Insights from the Texts of Cultural Studies on Corporate Brand. Journal of business administration. 2003. 61. 45-60
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Tsukada Tomoko. A Study on Retail Banking for Affluent Families in the Provinces. Journal of business administration. 2003. 60. 77-92
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塚田 朋子. 生地生産におけるデジタル化と市場問題 (統一研究プロジェクト グローバル・スタンダードと経営組織体). 経営研究所論集. 2003. 26. 47-62
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Tsukada Tomoko. <Article>An Analysis of Labor-Intensive Industries in the 1990s in Japan : Based on Research Data of Imported Bags and Luggage from Asian and European Countries. Journal of business administration. 2002. 56. 61-77
-
塚田 朋子. 日暮里繊維街における服生地類のサイバーマーケティングの可能性 (統一研究プロジェクト グローバル・スタンダードと経営組織体). 経営研究所論集. 2002. 25. 55-70
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Books (12):
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Fashion Marketing
Doubunkan 2013
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ファッション・ブランドとデザイナーと呼ばれる戦士たち
同文舘出版 2012
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マーケティング研究の展開
同文舘出版 2010
-
ファッション・マーケティング
同文舘出版 2009
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ヨーロッパのトップ小売業
同文舘出版 2008
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Lectures and oral presentations (2):
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地位表示財のマーケティング実践史へのアプローチ:LVMHを例に
(慶應義塾大学商学会 2007)
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「サイバーマーケティングとサービス概念」
(日本商業学会第51回全国大会 2002)
Works (10):
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E-ビジネス
2001 -
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electronic-business
2001 -
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ファッション業界と日本市場
2000 -
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日暮里繊維街のサイバーマーケティング
2000 -
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Fashion Industry and Japan
2000 -
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Education (4):
- - 1984 Keio University Graduate School of Business and Commerce
- - 1984 Keio University Graduate School, Division of Commerce
- - 1979 Keio University Faculty of Business and Commerce
- - 1979 Keio University Faculty of Commerce
Professional career (1):
Association Membership(s) (5):
三田商学会
, 日本経営診断学会(副会長)
, マーケティング史研究会
, 日本ポパー哲学研究会
, 日本商業学会
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