Rchr
J-GLOBAL ID:200901079156687115   Update date: Apr. 17, 2024

Ito Takeshi

イトウ タケシ | Ito Takeshi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): 道徳教育
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2007 - 2009 Basic Study of Religious Sentiment, its History and Educational Practices
  • いじめ
Papers (18):
  • 伊東毅. 生徒指導提要といじめ防止対策. 教育. 2023. 933. 15-22
  • 伊東毅. 小学校用道徳科教師用指導書の特質-発問の分析を中心に. 学校教育の「道徳」化-私たちがめざす道徳性の教育とは-〈民主教育研究所年報2020(第20号)〉. 2020. 76-87
  • 伊東毅. 排外主義と教科書問題-道徳の教科書(主に中学校用)に注目して. 教育. 2020. 894. 31-38
  • 伊東 毅. 小学校用道徳科教科書の特質-これまでの副読本との比較を通して. 人間と教育. 2019. 101. 32-39
  • ITO Takeshi. The Sense of Awe, a Supplementary Ethics Reader, and Teachers' Guides to Teaching. Bulletin of Musashino Art University. 2018. 48. 17-23
more...
MISC (22):
  • 伊東 毅. 美術・デザイン領域におけるメディアを利用した教育方法の評価について. 武蔵野美術大学共同研究「美術・デザイン領域におけるメディアを利用した教育方法の研究」報告書. 2016. 46-49
  • 伊東 毅. データで見るムサビ生の特徴. 平成20年度研修会(箱根)記録. 2009. 109-121
  • 伊東 毅. 遺族が自らが著したいじめ自殺事件-森順二・森美加『啓祐、君を忘れない-いじめ自殺の根絶を求めて』-. 教育. 2008. 751. 111-112
  • ITO Takeshi. The Reality and Characteristics of Bullying in Japan. ANNALS of The Teacher Training Center Keio University. 2008. 17. 39-60
  • 伊東 毅. [書評]土屋基規・P.K.スミス・添田久美子・折出健二編著 『いじめととりくんだ国々-日本と世界の学校におけるいじめへの対応と施策-』. 日本教師教育学会編『日本教師教育学会年報』 学事出版. 2006. 第15号pp.111-113. 15. 111-113
more...
Books (24):
  • 新時代の生徒指導
    放送大学教育振興会 2023
  • 未来の教師と考える特別活動論
    武蔵野美術大学出版局 2022
  • これからの生活指導と進路指導
    武蔵野美術大学出版局 2020 ISBN:9784864631099
  • 帝国美術学校の誕生-金原省吾とその同志たち
    武蔵野美術大学美術館・図書館 2019
  • 道徳教育の批判と創造-社会転換期を拓く
    エイデル研究所 2019
more...
Education (2):
  • - 1998 The University of Tokyo
  • - 1986 Sophia University Faculty of Humanities
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (東京大学)
Work history (3):
  • 2006 - 現在 武蔵野美術大学 教授
  • 2004 - 2006 Musashino Art University College of Art and Design
  • 2002 - 2004 Hyogo University Faculty of Healthy Science
Association Membership(s) (2):
日本教師教育学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page