Rchr
J-GLOBAL ID:200901080006172883   Update date: Jan. 30, 2024

Takimoto Masae

タキモト マサエ | Takimoto Masae
Affiliation and department:
Job title: associate professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (4): 流通システム ,  ブランドマネジメント ,  マーケティング ,  marketing brand management
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2014 - 2017 Empirical Research of the Integration Effect of Brand and Consumer Perception on International Transfer of Marketing Knowledge
  • 2012 - 2016 Empirical study of Economic Gardening policy for regional economic growth
  • 2012 - 2015 Transformation Process of Home-Based Resources into Non-Location Bound Firm Specific Advantages in Host Markets
  • 2011 - 2015 A Theoretical and Empirical Study of Open Innovation Adopting Lead User Method.
  • 2011 - 2013 An Empirical Study on the key factor for the intellectual property monetization in innovative SME's
Show all
MISC (7):
  • A Critical Review on Local Economy Revitalization by Tourism Destination Classification. 2016. 63. 2. 257-275
  • 滝本 優枝. 小林製薬の桐灰化学買収にみる他社ブランド活用の製品戦略. マーケティングジャーナル. 2009. 112. 4. 111-120
  • Analysis of using other firm's brand: case study of Pepsi Cola on Suntory. The Economic studies ; The Journal of the Osaka University of Economics and Law. 2007. 30. 2・3. 61-84
  • ブランドアイデンティティとシークエンス 4事例の総合分析. 2002. 25. 3
  • 金井 優枝. ブランドアイデンティティとシークエンス 事例分析(I)シャネルとクリスチャンディオールのケース. 大阪経済法科大学経済学論集. 2001. 25. 2. 71-92
more...
Books (6):
  • 1からのブランド経営 = The 1st step to brand management
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング(発売) 2021 ISBN:9784502384714
  • デジタル社会のマーケティング = Digital marketing
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502317811
  • 1からのマーケティング・デザイン
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502200212
  • Winning Global Market
    2015
  • 戦略は実践に従う
    同文館出版 2015
more...
Education (1):
  • - 2000 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (1):
  • 修士(商学) (神戸大学)
Work history (1):
  • 2016/04 - 現在 Kindai University associate professor
Awards (1):
  • 日本マーケティング協会関西支部20周年記念論文 入賞
Association Membership(s) (2):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page