Rchr
J-GLOBAL ID:200901080501315410   Update date: Aug. 31, 2022

Maruyama Ryohei

マルヤマ リョウヘイ | Maruyama Ryohei
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Early childhood education and childcare ,  Educational psychology ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (4): 保育内容の研究「人間関係」 ,  乳幼児の遊び研究 ,  保育内容の研究「環境」 ,  Natural Education for Child
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 幼児の遊びに関する研究
  • 幼児の数概念形成過程とその指導に関する研究
  • The Study of Play in early childhood.
  • The Study on Preschoolers' Number Concept and fostering Number Skills
Papers (28):
  • 幼稚園に就園する3年間で幼児が獲得する計数技能の実態. 上越教育大学研究紀要. 2004. 23. 2
  • 幼児が集合による数の合成・分解で使用する方略の実態. 上越教育大学研究紀要. 2004. 24. 1
  • 幼児教育におけるインフォーマル算数修得の支援プログラムと指導法の開発. 平成14-15年度 科学研究費補助金(基盤研究(C)(2))研究成果報告書. 2004
  • Maruyama Ryohei. Children's Strategies of Dividing a Set into Two Halves and Judging Cardinal Equivalence. Bulletin of Joetsu University of Education. 2003. 22. 2. 419-431
  • Maruyama Ryohei. Children's Constructing Concepts of Number-conservation over Three Years at a Kindergarten. Bulletin of Joetsu University of Education. 2003. 23. 1. 11-22
more...
MISC (3):
  • Features of University Students' Evaluation of Their Various Activities in Early Childhood Education. Bulletin of Joetsu University of Education. 1999. 18. 2. 503-516
  • Maruyama Ryohei, Mutou Takashi. The Features of Informal Mathematical Knowledge in Childhood. The Japanese Journal of Developmental Psychology. 1997. 8. 2. 98-110
  • Preschoolers' Acquisition of Number-Conversion Skills : The Role of Numerals. The Japanese Journal of Developmental Psychology. 1993. 4. 1. 34-41
Books (3):
  • 保育内容としての遊びと指導(共著)
    建帛社 2003
  • 幼児の心理と保育(分担執筆)
    ミネルヴァ書房 2001
  • 保育内容環境の探究(共著)
    相川書房 1998
Works (4):
  • 幼児教育におけるインフォーマル算数修得の支援プログラムと指導法の開発
    2002 - 2003
  • 上越地域における生活科および総合的学習に関する実践的研究
    2000 - 2001
  • 教職課程における教育内容・方法の開発研究 : 保育内容の指導法
    2000 - 2001
  • 子育て支援に関する基礎的研究
    1999 - 2000
Education (2):
  • - 1986 Joetsu University of Education Graduate School, Division of School Education
  • - 1974 Tokyo University of Science Faculty of Science
Work history (1):
  • 2007 - Joetsu University of Education
Association Membership(s) (3):
日本保育学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page