Rchr
J-GLOBAL ID:200901080613842324   Update date: Sep. 25, 2022

Matsui Katsuyuki

マツイ カツユキ | Matsui Katsuyuki
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (6): 国際理解教育 ,  社会科教育 ,  グローバル教育 ,  INTERNATIONAL EDUCATION ,  SOCIAL EDUCATION ,  GLOBAL EDUCATION
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 国際理解教育に関する研究
  • 社会科教育に関する研究
  • グローバル教育に関する研究
  • Study on International Education
  • Study on Social Education
Show all
Papers (23):
  • Matsui Katsuyuki. Developing the Teaching Material of the Water and Sewage Business for the Elementary School Social Studies Lesson Plan Fitting an Era of Depopulation: In the Case of the Unit of the Fourth Grade "Works of Supporting Peopleʼs Health and Living Environment". Journal of Children's studeies Of Nishikyushu University. 2021. 12. 65-81
  • まつい かつゆき. A Study on How to Conduct the NIE Lessons in Lifelong Learning : Through the Citizen's Workshop Mainly Designed for Elderly Persons. The bulletin of the Japan Society for Studies in "Newspaper in Education". 2019. 14. 25-34
  • 松本 大輔, 川上 貴, 松井 克行, 佐藤 範男. A Consideration of self-evaluation by students with evaluation by schools in practice teaching of elementary school(3). 西九州大学子ども学部紀要. 2016. 7. 49-55
  • Matsui Katsuyuki. Development Teaching Contents of Highschool Civics economic Lesson Practice Based on the History of CoporateFinancing and Governance in Japan (3) : From the Early Showa Era to the Defeat in WW II. 2015. 34. 36-42
  • 松井 克行. 小学校社会科「地域教材開発」におけるウェッビング法の有効性-社会科教員養成における取り組みを事例として-. 西九州大学子ども学部紀要. 2015. 6. 93-103
more...
MISC (10):
  • A Study on the Successes and Challenges for Practice Teaching of Elementary School : A Study of Evaluation by Schools and Awareness Survey on Teachers. 2017. 9. 87-109
  • 松井 克行. “人権”の見方・考え方を強化! 探究クイズ「憲法改正で人権はどう変わるか?」. 『社会科教育』(月刊,明治図書). 2015. 672. 69
  • 松井 克行. 地域教材で賛否両論の白熱テーマは ゙これ”「諫早湾の開門の是非-現実の論争問題を取り上げる」. 『社会科教育』(月刊,明治図書). 2014. (668). 20-21
  • 松井 克行. 見えない問題を見える化→ジレンマ型の魅力とは「社会的ジレンマを見える化するための概念の活用」. 『社会科教育』(月刊,明治図書). 2013. 656. 8-8
  • A Study on the Successes and Challenges for Practice Teaching of Elementary School(2)A study of awareness survey on Student teachers and Schools in practice teaching. 2013. 5. 19-29
more...
Books (11):
  • 『文化を基軸とする社会系教育の構築』
    風間書房 2017
  • 『国際理解教育ハンドブック-グローバルシティズンシップを育む-』
    明石書店 2015
  • 『現代国際理解教育事典』(日本国際理解教育学会編著)
    明石書店 2012
  • 真珠湾を語る-歴史・記憶・教育-(共著)
    東京大学出版会 2011
  • 『グローバル時代の国際理解教育-実践と理論をつなぐ-』
    明石書店 2010
more...
Education (1):
  • 1997 - 1999 Hyogo University of Teacher Education Graduate School, Division of School Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (7):
JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  日本公民教育学会 (JAPANESE NAME ONLY) ,  社会系教科教育学会 ,  日本社会科教育学会 ,  日本グローバル教育学会 ,  日本国際理解教育学会 ,  全国社会科教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page