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J-GLOBAL ID:200901082276239435   Update date: Mar. 04, 2024

Yamamoto Hikaru

Yamamoto Hikaru
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Commerce
Research keywords  (15): secondary market ,  platoform ,  marketing ,  consumer behavior ,  community ,  インフルエンサー ,  クチコミ ,  social network ,  web marketing ,  personal influence ,  word-of-mouth ,  社会ネットワーク分析 ,  消費者間相互作用 ,  コミュニティ ,  購買意思決定支援
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2018 - 2020 消費者間の経済的インタラクションに関するミクロ的研究
  • 2014 - 2016 Understanding customer engagement behavior
  • 2012 - 2015 Influence Diffusion in Real World
  • 2011 - 2013 クチコミの経済的価値に関する研究
  • 2008 - 2010 The impact of personal influence on consumer purchase behavior
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Papers (34):
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MISC (20):
  • 山本晶. やさしい経済学「デジタル時代の消費者行動」. 日本経済新聞. 2022
  • 山本晶. パンデミックが引き起こすインフォデミック. サービソロジー. 2020
  • 山本 晶. フリマアプリが変える消費者行動. 三田評論. 2018. 1228
  • 山本 晶. Business Rader デジタル時代におけるマーケティング・コミュニケーションの課題. Suruga Institute report. 2018. 141. 22-25
  • 山本 晶. デジタル時代におけるマーケティング・ コミュニケーションの課題. 季刊 企業経営. 2018. 141. 22-25
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Books (12):
  • 「プラットフォーム」恩蔵直人,坂下玄哲(編)『マーケティングの力 : 最重要概念・理論枠組み集』
    有斐閣 2023 ISBN:9784641166134
  • 「デジタル社会のビジネスモデル」西川英彦・澁谷覚編著『一からのデジタルマーケティング』
    碩学社 2019 ISBN:4502289914
  • Social Media and Marketing
    2017
  • 「消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察」上田泰編著 『従業員と顧客の自発的貢献行動』
    多賀出版 2015
  • 「ウェブ・マーケティング」青木幸弘(編)『ケースに学ぶ マーケティング』
    有斐閣 2015
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Lectures and oral presentations  (67):
  • Should I keep it or sell it? The effect of emotional attachment on consumers’ selling behavior in the consumer-to-consumer marketplace
    (2023 Global Marketing Conference at Seoul 2023)
  • 二次流通市場における出品行動の影響要因に関する研究
    (日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会 2023)
  • “Should I keep it or sell it?” The effect of product attachment on consumers’ selling behavior in the C2C market
    (2022)
  • デジタル・プラットフォームが変える新しい消費者行動 -余剰資源の売却行動を中心に-
    (日本商業学会第71回全国研究大会 2021)
  • 売ることを前提に買う人々:一時的所有と余剰資源の 売却行動についての一考察
    (第61回消費者行動研究コンファレンス 2020)
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Education (3):
  • 2001 - 2004 The University of Tokyo Division of Economics, Graduate School
  • 1999 - 2001 The University of Tokyo Division of Economics, Graduate School
  • 1992 - 1996 Keio University Faculty of Law Department of Political Sciences Law
Professional career (1):
  • Ph.D.
Work history (5):
  • 2023/04 - 現在 Keio University Faculty of Business and Commerce
  • 2014/04 - 2023/03 Keio University Graduate School of Business Administration Associate Professor
  • 2008/04 - 2014/03 Seikei University Faculty of Economics
  • 2005/04 - 2008/03 Seikei University Faculty of Economics
  • 2004/04 - 2005/03 The University of Tokyo Division of Economics, Graduate School
Committee career (11):
  • 2022/04 - 現在 マーケティングジャーナル シニアエディター
  • 2022/04 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 学会誌編集委員
  • 2019/04 - 現在 日本商業学会 関東部会 幹事
  • 2019/04 - 現在 日本マーケティング学会 常任理事
  • 2017/06 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 研究委員
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Awards (4):
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2021 / ベストペーパー賞 二次流通市場が一次流通市場における購買に及ぼす影響
  • 2017/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2017 / ベストペーパー賞 顧客のエンゲージメント価値の測定
  • 2003/11 - 日本消費者行動研究学会 JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞
  • 2001/12 - 日本マーケティング・サイエンス学会 研究奨励賞
Association Membership(s) (5):
日本マーケティング学会 ,  INFORMS ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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