Rchr
J-GLOBAL ID:200901082703404922
Update date: Feb. 01, 2024
Motomura Megumi
モトムラ メグミ | Motomura Megumi
Affiliation and department:
Research field (1):
Other
Research keywords (3):
SOGIEに注目した多様な生き方・多様な性
, 家族と地域社会
, 家族関係
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2010 - 2012 Construction of citizenship education support model of adult:from the point of view of the home education support and socio-economic hierarchy
- 2007 - 2009 An empirical study about "the independence support" to guarantee the development of the children in the one parent family
- -
Papers (25):
-
本村めぐみ, 鶴岡尚子, 土井一真. すべての子ども達が「分かる」「できる」授業づくり : 「多様な性・生き方」の学びから自他尊重の関わりを築く. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2022. 2021. 221-225
-
The Effectiveness and the Challenge of "Gathering Square" by NPO Corporation Carrying Educational Support of Parent and Child in Modem Family : From the Viewpoint of Social Solidarity in Local Community. 2017. 67. 121-128
-
Results and Problems of Trial Teaching for Home Economics Education at Junior High School through Teacher Practical Training Seminar. 2014. 24. 95-103
-
Actual State of parenthood recognized by citizens in regional community : From the viewpoint of age, sex, and income. 2013. 63. 93-100
-
本村 めぐみ. 地域社会において市民はどのように「親性」を発揮するか : 「年齢」「性別」の側面から. 和歌山大学地域連携・生涯学習センター紀要・年報. 2012. 11. 11. 33-37
more...
MISC (2):
-
鶴岡 尚子, 土井 一真, 本村 めぐみ. すべての子ども達が「分かる」「できる」授業の発展 : 「多様な性・生き方」の学びから自他尊重の関わりを築く. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2023. 2022. 171-174
-
鶴岡 尚子, 土井 一真, 本村 めぐみ. すべての子ども達が「分かる」「できる」授業づくり : 「多様な性・生き方」の学びから自他尊重の関わりを築く. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2022. 2021. 221-225
Books (1):
Association Membership(s) (7):
生活経営学部会
, 家族問題研究学会
, 日本家庭科教育学会
, 関西社会学会
, 日本家族社会学会
, 家族関係学セミナー
, 日本家政学会
Return to Previous Page