Rchr
J-GLOBAL ID:200901082703404922   Update date: Feb. 01, 2024

Motomura Megumi

モトムラ メグミ | Motomura Megumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Other
Research keywords  (3): SOGIEに注目した多様な生き方・多様な性 ,  家族と地域社会 ,  家族関係
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2010 - 2012 Construction of citizenship education support model of adult:from the point of view of the home education support and socio-economic hierarchy
  • 2007 - 2009 An empirical study about "the independence support" to guarantee the development of the children in the one parent family
  • -
Papers (25):
  • 本村めぐみ, 鶴岡尚子, 土井一真. すべての子ども達が「分かる」「できる」授業づくり : 「多様な性・生き方」の学びから自他尊重の関わりを築く. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2022. 2021. 221-225
  • The Effectiveness and the Challenge of "Gathering Square" by NPO Corporation Carrying Educational Support of Parent and Child in Modem Family : From the Viewpoint of Social Solidarity in Local Community. 2017. 67. 121-128
  • Results and Problems of Trial Teaching for Home Economics Education at Junior High School through Teacher Practical Training Seminar. 2014. 24. 95-103
  • Actual State of parenthood recognized by citizens in regional community : From the viewpoint of age, sex, and income. 2013. 63. 93-100
  • 本村 めぐみ. 地域社会において市民はどのように「親性」を発揮するか : 「年齢」「性別」の側面から. 和歌山大学地域連携・生涯学習センター紀要・年報. 2012. 11. 11. 33-37
more...
MISC (2):
  • 鶴岡 尚子, 土井 一真, 本村 めぐみ. すべての子ども達が「分かる」「できる」授業の発展 : 「多様な性・生き方」の学びから自他尊重の関わりを築く. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2023. 2022. 171-174
  • 鶴岡 尚子, 土井 一真, 本村 めぐみ. すべての子ども達が「分かる」「できる」授業づくり : 「多様な性・生き方」の学びから自他尊重の関わりを築く. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2022. 2021. 221-225
Books (1):
  • ネットワークとしての家族
    2005
Association Membership(s) (7):
生活経営学部会 ,  家族問題研究学会 ,  日本家庭科教育学会 ,  関西社会学会 ,  日本家族社会学会 ,  家族関係学セミナー ,  日本家政学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page