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J-GLOBAL ID:200901084593014379   Update date: Feb. 01, 2024

Minami Chieko

ミナミ チエコ | Minami Chieko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): Consumer Behavior ,  Channel of Distribution ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (20):
  • 2022 - 2026 デジタル化進展に伴う製造業のサービス化促進要因の解明:内容分析による実証研究
  • 2021 - 2026 小売企業の仕入プロセス革新による優位性構築に関する研究
  • 2022 - 2025 チャネルDXにおける小売企業のサプライヤー・エンクローチメントへの対抗と協業
  • 2018 - 2022 The study on the relationships between "service-capabilities" in a firm and the business performance in servitization
  • 2017 - 2021 小売企業の仕入活動におけるプロセス革新の組織的条件に関する研究
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Papers (75):
  • Dessein, Wouter, Desmond (Ho-Fu)Lo, Chieko Minami. Coordination and Organiation Design: Theory and Micro-Evidence. American Economic Journal:Microeconomics. 2022. 14. 4. 804-843
  • 南 知惠子. 製造業のサービス化ー生産財メーカーのビジネスモデルの変革と課題ー. IEレビュー. 2022. 63. 1. 55-60
  • Desmond (Ho-Fu) Lo, Francisco Brahm, Wouter Dessein, Chieko Minami. Managing with Style? Micro-Evidence on the Allocation of Managerial Attention. Management Science. 2022. 68. 11. 8261-8285
  • 須賀涼太, 西岡健一, 南 知惠子. 生産財メーカーにおけるデジタルトランスフォーメーションと市場条件. 国民経済雑誌. 2021. 224. 5. 13-33
  • 須賀涼太, 南知惠子. 情報通信技術が加工組立型製造業のサービス化に与えるイネーブラー効果の検討. サービソロジー論文誌. 2021. 5. 3. 1-12
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MISC (25):
  • 南 知恵子. マーケティング視点のX(トランスフォーメーション)」 3SX(サステナビリティ・トランスフォーメーション)とマーケティング. 書斎の窓. 2023. 2023年9月(689)
  • 南 知恵子. 「マーケティング視点のX(トランスフォーメーション)」 2GX(グリーン・トランスフォーメーション)とマーケティング. 書斎の窓. 2023. 2023年7月(688)
  • 南 知惠子. マーケティング視点のX(トランスフォーメーション)DX(デジタルトランスフォーメーション)1DX(デジタル・トランスフォーメーション)とマーケティング. 書斎の窓. 2023. 687
  • 南 知恵子. マーチャンダイジングの新しい傾向と小売サービス:マーチャンダイジングの基礎知識6. ネット配信連載記事「TechNote」iPROS社. 2023
  • 南 知恵子. ECの成長とマーチャンダイジング:マーチャンダイジングの基礎知識5. ネット配信連載記事「TechNote」iPROS社. 2023
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Books (14):
  • 「製造業のサービス化」戦略
    中央経済社 2017
  • 『サービス・リエンジニアリング』第3章サービス財における知覚品質の形成過程と評価測定
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502173813
  • サービス・イノベーション -価値共創と新技術導入-
    有斐閣 2014
  • New Liberal Arts Selection マーケティング
    有斐閣 2010
  • 『小売企業の国際展開』 第3章ザラのSPA戦略とグローバル化
    中央経済社 2009 ISBN:9784502669002
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Lectures and oral presentations  (63):
  • パンデミックに対する組織的なレジリエンスを高めるためのチャレンジー経営学研究・教育の現場からー
    (日本学術会議公開シンポジウム 2023)
  • 神戸大学のリカレント教育の取組み
    (大学コンソーシアムひょうご神戸 リカレントフォーラムVol.2 2023)
  • Post-Covid-19 Pandemic Marketing Strategies
    (The 2nd Lekantara Annual Conference on Public Administration, Literature, Social Science, Humanities, and Education 2022 2022)
  • デジタル技術を活用してビジネスモデルを変革する
    (第46回血液事業学会総会 2022)
  • DX の進展によるサプライヤー・エンクローチメント
    (日本商業学会関西部会 11 月部会研究会 2021)
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Education (1):
  • - 1993 神戸大学 大学院経営学研究科博士課程後期課程商学専攻退学
Professional career (3):
  • M. A. (ミシガン州立大学)
  • 修士(商学) (神戸大学)
  • 博士(商学) (神戸大学)
Committee career (33):
  • 2021/04 - 2023/03 日本商業学会 理事
  • 2018/04 - 2020/03 サービス学会 理事
  • 2016/04 - 2019/03 日本商業学会 副会長
  • 2015/04 - 2017/05 サービス学会 代議員
  • 2016/04 - 2017/03 日本消費者行動研究学会 副会長
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Awards (3):
  • 2017/11 - Korean Scholars of Marketing Science 2017 JGSMS Best Paper Award, Excellence Award A study of the authenticity of traditional cultural products: focus on Korean, Chinese, and Japanese consumers
  • 2012/07 - Korean Scholars of Marketing Science, Global Marketing Conference Best Track Chair Award JSMD-KSMS Joint Symposium
  • 1999 - 日本商業学会 日本商業学会賞奨励賞 -
Association Membership(s) (3):
The Academic Association for Organizational Science ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing & Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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