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J-GLOBAL ID:200901084729107651   Update date: Apr. 24, 2024

Hayakawa Takashi

ハヤカワ タカシ | Hayakawa Takashi
Research field  (3): Economic policy ,  Business administration ,  Commerce
Research keywords  (1): Marketing, Advertising, Distribution, Brand, Asymmetric information, Consumer policy, Competition policy,
Papers (20):
  • 早川貴. 水産特区政策下におけるマクロ・マーケティング課題. 『戦略経営ジャーナル』. 2014. 3. 3. 3-16
  • Takashi HAYAKAWA. Theoretical Perspectives for the Policy of Special Reconstruction District of Fishing Industry. Policy Science. 2014. 21. 2. 129-137
  • 石川伊吹, 早川貴. 東日本大震災の復興に向けた「水産業復興特区」構想における一考察:養殖漁業の復旧・復興を越えた新たな発展を狙いとして. 『戦略経営ジャーナル』. 2012. 2. 1. 25-35
  • 石川伊吹, 橋本輝彦, 早川貴, 桜井政. 東日本大震災における漁業復興への政策的な取り組みの現状と課題:企業家による革新的な取り組みに着目して. 『政策科学』. 2012. 20. 1. 17-29
  • 早川貴. 品質シグナリング広告の消費者側シークエンスの実証:新制度派経済学による政策的意思決定のための補完的研究(1). 『戦略経営ジャーナル』. 2011. 1. 1. 63-75
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MISC (8):
  • 早川貴. 「機能性表示食品」で役割を増す品質シグナルとしての広告. Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2016. 50. 2. 2-8
  • 早川貴, 石川伊吹, 橋本輝彦, 桜井政成. 東日本大震災被災地漁業・水産加工業の復興課題に関する覚書:現地聞取り調査の記録から. 『政策科学』. 2012. 20. 1. 219-227
  • 直江重彦, 陳建安, 早川貴ほか. 上海近郊におけるソフトウェア・オフショアリング企業調査報告-第3回 受注サイドの実態報告(その2)と全体総括. 『ジェトロ中国経済』. 2009. 517. 46-71
  • 直江重彦, 陳建安, 早川貴ほか. 上海近郊におけるソフトウェア・オフショアリング企業調査報告-第2回 受注サイドの実態報告(その1). 『ジェトロ中国経済』. 2009. 516. 36-55
  • 直江重彦, 陳建安, 早川貴ほか. 上海近郊におけるソフトウェア・オフショアリング企業調査報告-第1回 調査概要と発注サイド企業の実態報告. 『ジェトロ中国経済』. 2008. 515. 68-87
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Books (2):
  • 広告コミュニケーション研究ハンドブック
    有斐閣 2015 ISBN:9784641184275
  • 企業ブランドと製品戦略
    中央経済社 2003
Lectures and oral presentations  (29):
  • 大規模店舗経営研究の残された課題と展望:マーケティングコミュニケーションの観点から
    (国際戦略経営研究学会関西部会研究会 2019)
  • An Interdisciplinary Undergraduate Program for Gastronomy Management: A Japanese University in Partnership with Overseas Institutions.
    (The Asian Conference on Education (ACE) 2018 2018)
  • 機能性表示食品制度導入の成果:理論的帰結と実態
    (第110回中部商学研究会 2017)
  • 食品広告規制緩和がもたらす競争環境の変化
    (日本広告学会関西部会 2016)
  • 健康食品の機能性表示規制をめぐる商業的機会と脅威:米国における歴史的制度展開と理論的背景
    (国際戦略経営研究学会・関西(政策・戦略)研究会 2014)
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Education (2):
  • - 2003 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • - 1995 Keio University Graduate School of Business and Commerce
Professional career (1):
  • M.A. in Business & Commerce (Keio University)
Work history (12):
  • 2018/04 - Ritsumeikan University College of Gastronomy Management
  • 2018/04 - Ritsumeikan University College of Gastronomy Management
  • 2016/04 - 2018/03 学校法人立命館 総合企画室 副室長
  • 2015/04 - 2018/03 Ritsumeikan University College of Policy Science
  • 2014/04 - 2016/03 Ritsumeikan University
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Committee career (5):
  • 2017 - 2019 日本広告学会 学会賞委員
  • 2013 - 2015 The International Academy of Strategic Management Member of Editorial Board
  • 2013 - 2015 国際戦略経営研究学会 編集委員
  • 2008 - 2012 Japan Society for Information and Management Member of Editorial Board
  • 2008 - 2012 日本情報経営学会 編集委員
Association Membership(s) (8):
The Japan Society for Business Succession ,  The International Academy of Strategic Management ,  Japan Scholarly Association for Asian Management ,  Japan Society of Commodity Science ,  Japan Society for Information and Management ,  Japan Academy of Advertising ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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