Rchr
J-GLOBAL ID:200901092408867410   Update date: Jan. 17, 2024

Nomura Yoshikazu

ノムラ ヨシカズ | Nomura Yoshikazu
Affiliation and department:
Research field  (3): Hygiene and public health (non-laboratory) ,  Hygiene and public health (laboratory) ,  Healthcare management, medical sociology
Research keywords  (2): 学校保健 ,  School Health Activity
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 学校保健理論の史的検討
  • Historical Estimation of the Theory about the School Health Activities in Japan
MISC (20):
  • Study on in-service teacher training for health instruction: focusing on health and physical education teachers in high schools. Japanese journal of school health. 2010. 52. 2. 151-158
  • Relationship between Physical Activiy Level and Compeetence in Univrsity Students. 運動とスポーツの科学. 2008. 13. 1. 7-12
  • 1940年代学校衛生統計の調査状況-資料「学徒体位に関する調査 昭和23年文部省体育局」の位置. 日本教育保健学会年報. 2005. 12
  • Study on School Clinic in the Meiji Era. Japanese Journal of School Health. 2003. 44. 115,116
  • NANAKIDA Fumihiko, WATO Masakatsu, NOMURA Yoshikazu, SHIBAWAKA Teruaki, ETO Takashi. A Study on New Document about School Health Policy in Japan before World War II and in Wartime. Japanese journal of school health. 2003. 45. 2. 121-144
more...
Books (31):
  • Introduction to School Health Education
    taishukan 2017
  • 小学校体育実技 14 ゲーム・ボール運動 ベースボール型
    東京書籍 2010
  • 小学校体育実技 13 ゲーム・ボール運動 3 ネット型
    東京書籍 2010
  • 小学校体育実技 12 ゲーム・ボール運動 3 ゴール型II
    東京書籍 2010
  • 小学校体育実技 11 ゲーム・ボール運動 2 ゴール型I
    東京書籍 2010
more...
Education (2):
  • - 1974 東京教育大学大学院 体育学研究科 健康教育学
  • - 1972 東京教育大学 体育学部 健康教育学科
Professional career (1):
  • 体育学修士 (東京教育大学大学院)
Work history (1):
  • University of Tsukuba Faculty of Health and Sport Sciences Professor
Committee career (3):
  • 2006 - 2007 日本学校保健学会 評議員,理事
  • 1993 - 1996 日本体育学会 代議員
  • 1993 - 日本体育学会 評議員
Association Membership(s) (5):
日本運動・スポーツ科学学会 ,  日本保健医療行動学会 ,  日本健康教育学会 ,  日本学校保健学会 ,  日本体育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page