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J-GLOBAL ID:200901094190956329
Update date: Oct. 19, 2023
YOSHIHIKO YAGI
ヤギ ヨシヒコ | YOSHIHIKO YAGI
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Experimental psychology
, Social psychology
Research keywords (4):
視覚情報処理
, 態度
, 意思決定
, 消費者
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2011 - 2014 選択肢数と結果満足度の関係に関する実験的検討
Papers (22):
-
Online-research framework using a Japanese crowdsourcing service. 2022. 13. 1-8
-
Yagi, Y., & Inoue, K. The Contribution of Attention to the Mere Exposure Effect for Parts of Advertising Images. Frontiers in Psychology. 2018
-
空間的位置が対象の好意度評定および物理特性評定に及ぼす影響. 立正大学心理学研究年報. 2018. 9. 15-22
-
Inoue, K., Yagi, Y., & Sato, N. The mere exposure effect for visual image. Memory & Cognition. 2018. 46. 181-190
-
写真の単純な観察が選択の衝動性および制御性に与える影響. 立正大学心理学研究所紀要. 2017. 15. 59-66
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MISC (9):
Books (4):
-
広告と消費者行動の心理
福村出版 2022
-
心理学検定基本キーワード 改訂版
実務教育出版社 2015
-
スタンダード感覚知覚心理学
サイエンス社 2014
-
実験心理学 : なぜ心理学者は人の心がわかるのか?
ナツメ社 2012
Education (1):
- 1998 - 2004 University of Tsukuba Graduate School, Division of Psychology
Professional career (1):
Work history (4):
- 2019/04 - 現在 Rissho University Faculty of Psychology Department of Interpersonal and Social Psychology Professor
- 2013/04 - 2019/03 Rissho University Faculty of Psychology Department of Interpersonal and Social Psychology Associate Professor
- 2011/04 - 2013/03 Rissho University Faculty of Psychology Department of Interpersonal and Social Psychology Assistant Professor (Lecturer)
- 2010/04 - 2011/03 Rissho University Faculty of Psychology Department of Clinical Psychology Assistant Professor (Lecturer)
Committee career (2):
- 2015/04 - 現在 日本応用心理学会 理事
- 2010/08 - 現在 日本ビジネス心理学会 理事
Awards (1):
Association Membership(s) (5):
日本社会心理学会
, Vision Science Society
, 日本心理学会
, 日本応用心理学会
, 日本ビジネス心理学会
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