Rchr
J-GLOBAL ID:200901095294001793   Update date: Jan. 30, 2024

Tomotsugu Kondo

コンドウ トモツグ | Tomotsugu Kondo
Affiliation and department:
Job title: Trustee and Vice President
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2016 - 2020 The current state of the Cooperative Museum Evolution System and the requirements of museum recovery
  • 2014 - 2019 コンピュータビジョンと行動分析による複合現実感展示システムのインテリジェント化
  • 2013 - 2016 The Development of Learner's Viewing Response Systems and Use in Collaborative learning
  • 2009 - 2014 博物館における複合現実感共用システムの構築と科学的思考の育成に関する縦断的研究
  • 2009 - 2011 Development for delivery and evaluation system for educational contents by using mobile equipment
Show all
Papers (29):
  • Tetsuya Inamura, Tomotsugu Kondo, Eisei Tsurumi, Yuka Makino, Sunao Goto. Toward the Establishment of the University Museum. Journal of the Open University of Japan. 2022. 39. 37-53
  • Ichikari, Ryosuke, Kurata, Takeshi, Makita, Koji, Taketomi, Takafumi, Uchiyama, Hideaki, Kondo, Tomotsugu, Mori, Shohei, Shibata, Fumihisa. Reference Framework on vSRT-method Benchmarking for MAR. ICAT-EGVE 2017 - International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments. 2017
  • Tomotsugu Kondo. Smart Lecture Video Production: A Case Study with Philopsophy and Media Literacy. The International Journal on Open and Distance e-Learning (IJODeL). 2017. 3. 1
  • Tomotsugu KONDO, Naomichi NUMATA, Yutaka SAIDA, Tomonao WATANABE, Hajime KANEKO. Possibilities for Video Lectures Program through the Integration of Broadcasting and the Internet-Utilization of “Hybridcast”-. Journal of The Open University of Japan. 2016. 34. 75-85
  • Kondo Tomotsugu. Evaluation of a Guide Function for an Immersive Mixed Reality Exhibition. Transactions of the Virtual Reality Society of Japan. 2012. Vol.17, No.4, 381-391. 4. 381-391
more...
MISC (81):
  • 近藤智嗣. オンライン授業のよくあるトラブル. 「教室の窓」東京書籍. 2022. vol.65
  • 近藤 智嗣. 展示のDXとミクストリアリティ. 博物館研究. 2021. 2021年9月号
  • 近藤 智嗣. 動画編集を共同作業で成功させるコツ. 「教室の窓」東京書籍. 2021. Vol.64. 27
  • 近藤 智嗣. わかりやすい映像にするための5つのノウハウ. 「教室の窓」東京書籍. 2021. Vol.63. 27
  • Tomotsugu Kondo. What can do now by Audiovisual education and the Open University. 2020. 通巻878号. 12月号. 2-3
more...
Books (11):
  • 映像制作技法:企画から編集までのコツ
    博物館情報・メディア論, 日本教育メディア学会 編集, ぎょうせい 2013
  • 資料活用学習
    教科心理学ハンドブック, 図書文化社 2010
  • 見学・調査・体験学習
    教科心理学ハンドブック, 図書文化社 2010
  • 博物館における情報機器の活用
    博物館展示論,雄山閣 2010
  • 最新 学習指導用語事典-情報教育-
    教育出版 2009
more...
Lectures and oral presentations  (65):
  • How non-professionals can create a broadcast-quality e-Learning course
    (The 30th AAOU Annual Conference (26-29 October 2016, Crowne Plaza Manila Galleria, Manila, Philippines) 2016)
  • 3DCGを活用した恐竜ぬりえの博物館における運用について
    (日本展示学会研究大会, 三重 2014)
  • 3DCGを活用した恐竜の色と姿を考える体験型展示~MRによる恐竜3Dぬりえとジェスチャーによる恐竜の姿勢の操作~
    (日本展示学会研究大会, 兵庫 2013)
  • Utilizing user-generated digital information for research, exhibit and education at Science Museum settings
    (Museums and the Web 2013, Portland 2013)
  • Playing and learning with dinosaurs in and out of school boundaries
    (The 17th International Conference on Computers in Education, ICCE 2009 2009)
more...
Professional career (1):
  • Doctor of Philosophy in the field of Information Science and Technology ( The University of Tokyo)
Committee career (6):
  • 2021/06 - 現在 Japan Massive Open Online Education Promotion Council(JMOOC) Director
  • 2017/04 - 2023/03 The Japan Society for Exhibition Studies Director
  • 2013/04 - 2022/12 ISO/IEC JTC 1/SC24WG09小委員会委員(情報処理学会情報規格調査会)
  • 2017/04 - 2021/05 AXIES 大学ICT推進協議会理事
  • 2014/06 - 2014/11 科学研究費委員会専門委員(審査第三部会社会科学小委員会)
Show all
Awards (6):
  • 2016/10 - The 30th AAOU Annual Conference, Best Practice Award, silver medal, How non-professionals can create a broadcast-quality e-Learning course
  • 2016/03/26 - 2015年度 放送大学教育功績賞
  • 2013/06/15 - 日本展示学会第4期(2009~2012)学会賞(論文賞)
  • 2000 - 日本教育メディア学会, 坂元彦太郎氏記念教育メディア研究奨励賞
  • 1998 - 日本教育工学会, 研究奨励賞
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page