Rchr
J-GLOBAL ID:200901096119274104   Update date: Feb. 14, 2024

Takahashi Nobuo

タカハシ ノブオ | Takahashi Nobuo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Education - general ,  Science education
Research keywords  (4): 聴覚障害児教育 ,  聴覚障害学(教育聴能学) ,  Education for the hearing handicapped ,  Educational Audiology
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2000 - 学校生活支援員制度の効果的運用
  • 2000 - Effective supporter system in regular school teaching
  • 1999 - 人工内耳による聴取能力評価法の開発
  • 1999 - Development of auditory evaluation for speech
  • 1996 - 聴覚障害児教育における情報保障
Show all
MISC (103):
Books (17):
  • 語音聴取評価検査CI-2004
    エスコアール株式会社 2004
  • 難聴児童生徒へのきこえの支援 -補聴器・人工内耳を使っている児童生徒のために-
    日本学校保健会 2004
  • Cochlear implants -an update-
    Kugler publicationsKugler Publications 2002
  • 小児人工内耳
    金原出版金原出版 2002
  • Cochlear implants -an update-
    Kugler publicationsKugler Publications 2002
more...
Education (4):
  • - 1978 University of Tsukuba
  • - 1978 University of Tsukuba Graduate School, Division of Special Education
  • - 1972 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
  • - 1972 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Master of Education
Work history (7):
  • 1983 - 1996 Ehime University
  • 1996 - - 愛媛大学
  • 1996 - - ehime university
  • 1979 - 1983 国立特殊教育総合研究所
  • 1979 - 1983 National Insitute for the Special Education
Show all
Committee career (12):
  • 2008 - 日本聴覚障害教育実践学会 代表理事
  • 2008 - 日本国際聾教育学会 理事
  • 2002 - 2007 日本聴覚障害教育実践学会 理事
  • 2002 - 2007 日本国際聾教育学会 代表理事
  • 1998 - 2007 日本コミュニケーション障害学会 編集協力委員
Show all
Association Membership(s) (17):
聴覚活用研究会 ,  日本教育オーディオロジー研究会 ,  愛媛ヒアリング研究会 ,  日本聴覚言語障害学会 ,  日本言語聴覚学会 ,  日本聴覚障害教育実践学会 ,  日本国際聾教育学会 ,  日本SNE学会 ,  ろう教育科学会 ,  日本聴覚障害教育工学研究会 ,  日本コミュニケーション障害学会 ,  日本音響学会 ,  日本音声言語医学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本聴覚医学会 ,  The Japanese Journal of Hearing and Language Disorders ,  Japanese Speech Language Hearing Assocoation
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page