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J-GLOBAL ID:200901098166705485   Update date: Feb. 01, 2024

Sato Tadahiko

サトウ タダヒコ | Sato Tadahiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Statistical science
Research keywords  (7): 感性評価 ,  ビッグデータ ,  市場反応分析 ,  マーケティング・サイエンス ,  計算機統計学 ,  状態空間モデル ,  ベイジアンモデリング
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2020 - 2023 製品主観評価構造に内在する曖昧と異質性を考慮するモデル構築法と評価知見の体系化
  • 2017 - 2021 データ・理論・分析手法の統合によるマーケティングモデルの進化と理論構築
  • 2018 - 2021 A study on the evolution and deepening of the understanding of consumer behavior from discrete choice models with extremely many parameters
  • 2013 - 2017 大規模異種情報の統合によるCRMの理論構築と展開に関する組織的研究
  • 2014 - 2017 A study on market response mechanism
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Papers (47):
  • 佐藤忠彦, 領家美奈. Hierarchical Bayes Regression Model with Multiple Heterogeneity Coefficients for a Single Explanatory Variable. Journal of the Japan Statistical Society, Japanese Issue. 2022. 52. 1. 1-32
  • 佐藤, 忠彦. 経営学のためのデータサイエンスの周辺:計量経営学のすすめ. Organizational Science. 2022. 55. 3. 4-20
  • 山田浩喜, 佐藤, 忠彦. ブロッククラスタリングによるドラッグストアにおける商品カテゴリーの購買分析. 行動計量学. 2022. 49. 1. 83-98
  • 山田, 浩喜, 佐藤, 忠彦. ポアソン潜在ブロックモデルによるドラッグストアにおける購買データの解析. 行動計量学. 2020. 47. 2. 161-172
  • Yamada, Hiroki, Sato, Tadahiko. AN ANALYSIS OF MECHANISM FOR CUSTOMERS' PURCHASE AMOUNT AND NUMBER OF VISITS IN DEPARTMENT STORE. Journal of the Operations Research Society of Japan. 2020. 67. 1. 12-30
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Books (8):
  • 現代マーケティング・リサーチ -- 市場を読み解くデータ分析 新版
    有斐閣 2022 ISBN:4641166080
  • マーケティングの統計モデル(統計解析スタンダード)
    朝倉書店 2015
  • ベイズ計量経済ハンドブック(照井伸彦監訳)
    2013
  • 現代マーケティング・リサーチ -- 市場を読み解くデータ分析
    有斐閣 2013
  • ビッグデータ時代のマーケティング-ベイジアンモデリングの活用
    講談社 2013
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Lectures and oral presentations  (96):
  • 商品のCFP情報がクーポン選択に及ぼす影響:楽天Pashaによる社会実験
    (日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会)
  • データサイエンスの現状と研究
    (組織学会2022年度年次大会)
  • データサイエンスの現状と研究
    (組織学会2022年度年次大会 2022)
  • Identification of Consumer Heterogeneity Effects of POP on Purchase Intention -Focusing on POP Design Elements and Kansei Evaluation-
    (The 24th Annual Meeting of Japan Society of Kansei Engineering)
  • 階層ベイズを用いた多品種少量生産品を扱う物流倉庫における需要予測
    (日本OR学会2022年春季研究発表会&シンポジウム 2022)
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Education (3):
  • - 2004 The Graduate University for Advanced Studies Graduate School, Division of Mathematical and Physical Science
  • - 1995 Science University of Tokyo Graduate School, Division of Science and Engineering
  • - 1993 Science University of Tokyo Faculty of Science and Engineering
Professional career (2):
  • 修士(理工学) (東京理科大学)
  • Ph.D. (The Graduate University for Advanced Studies)
Work history (5):
  • 2014/04 - 現在 University of Tsukuba Faculty of Business Sciences
  • 2007/10 - 2014/03 筑波大学 大学院ビジネス科学研究科 准教授
  • 2005/04 - 2007/09 筑波大学 大学院ビジネス科学研究科 講師
  • 1998/04 - 2005/03 財団法人流通経済研究所 研究員
  • 1995/04 - 1998/03 株式会社ライテック
Committee career (5):
  • 2016/04 - 2024/03 理事
  • 2015/04 - 2021/03 情報・システム研究機構 統計数理研究所 共同利用委員会 所外委員
  • 2018/04 - 2020/03 公益財団法人 大学基準協会 経営系専門職大学院認証評価委員会/委員
  • 2016/09 - 2020/02 評価委員 等
  • 2016/09 - 2020/02 評価委員 等
Association Membership(s) (4):
Japan Institute of Marketing Science ,  THE OPERATIONS RESEARCH SOCIETY OF JAPAN ,  THE JAPAN STATISTICAL SOCIETY ,  JAPANESE SOCIETY OF APPLIED STATISTICS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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