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J-GLOBAL ID:200901098301202758   Update date: Oct. 11, 2023

Fujimoto Junya

フジモト ジュンヤ | Fujimoto Junya
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Sports science
Research keywords  (3): Sport Marketing ,  スポ-ツ経営学 ,  Sport Management
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2006 - 2009 Developing the relationship between sport organizations and community for creating the value of community sport culture
  • 2003 - 2006 プロスポーツおよび企業スポーツ発展へ向けてのスポーツと企業の相互関係構築
  • 1999 - 2002 The relationship between sport promotion and city development
  • 1996 - 1998 The role of the National Sports Festival as a life-long spoirt promotion strategy
  • スポーツ・スポンサーシップ効果に関する研究
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MISC (68):
  • Fujimoto Junya, Murakami Raita, Oishi Hiroshi, Kanzaki Hiroshi, Amakawa Akiko, Asada Aki, Yokoi Mitsuharu, Taki Yuki, Morita Takashi, Nakayama Takeshi, et al. Development and evaluation of Budo tourism program for foreign tourists in Japan : A case of Budo tourism by the creating shared value (CSV) concept. 2023. 54. 17-28
  • Nakayama Takeshi, Murakami Raita, Kanzaki Hiroshi, Amakawa Akiko, Oishi Hiroshi, Ishii Kentaro, Yagihara Ayane, Ikeda Atsushi, Fujimoto Junya. A fundamental study on the development of budo tourism : Focusing on interest in Japanese culture and budo, and motivations for tourism, among foreigners. 2023. 54. 1-15
  • Wada Yukako, Matsuoka Hirotaka, Fujimoto Junya. Attendee Segmentation based on Gender and Fan Types: Focusing on Japan Rugby Top League. Japanese Journal of Sport Management. 2022. 14. 2. 3-17
  • Fujimoto Junya. What is Sport Marketing? Consideration of the Specificity. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 2. 6-16
  • 江原 謙介, 藤本 淳也, 福田 一儀, 松永 敬子, 鳥山 稔, 河野 真輝. 大学生の新型コロナウイルス感染症に対する関心についての予備的考察-A Preliminary Study on University Students' Attitudes Towards COVID-19. スポーツ産業学研究 = Journal of Japan Society of Sports Industry. 2021. 31. 2. 183-196
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Books (16):
  • スポーツビジネスの「キャズム」 : 新リーグ、新チームの成功と失敗を分けるマーケティング理論
    晃洋書房 2021 ISBN:9784771035065
  • スポーツマーケティング
    大修館書店 2018 ISBN:9784469268430
  • スタジアムとアリーナのマネジメント
    創文企画 2017 ISBN:9784864130936
  • スポーツマーケティング
    大修館書店 2008 ISBN:9784469266597
  • スポーツマーケティング
    大修館書店 2004 ISBN:4469265462
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Education (4):
  • - 1990 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya
  • - 1990 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya Graduate School, Division of Physical Recreation
  • - 1988 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya
  • - 1988 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya Faculty of Physical Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (7):
日本マーケティング学会 ,  日本スポーツマネジメント学会 ,  日本生涯スポーツ学会 ,  スポーツ・マーケティング学会 ,  北米スポーツ・マネジメント学会 ,  日本スポ-ツ産業学会 ,  日本体育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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