Rchr
J-GLOBAL ID:200901000293043670   Update date: Feb. 01, 2024

Nemoto Junko

ネモト ジュンコ | Nemoto Junko
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (5): Human Development ,  collaborative learning ,  Human Performance Improvement ,  Learning Support ,  Instructional Systems
Research theme for competitive and other funds  (20):
  • 2022 - 2026 学習設計のスキルを深めるための「学びほぐし」を取り入れた活動の提案
  • 2022 - 2026 Identifying new competencies essential for adults and developing methods for its cultivation based on regulated learning
  • 2021 - 2025 高等教育における授業の課題発見を促進する事例データベースの構築:類推力に着目して
  • 2020 - 2024 高専生を対象とした専門基礎知識と実社会を結びつけるストーリー型教育に関する研究
  • 2018 - 2023 Augmentation of Simulated Experience through ICT-based Evacuation Drill and its Establishment as Sustainable Disaster Education
Show all
Papers (29):
  • NEMOTO Junko, TAKEOKA Atsue, TAKAHASHI Akiko, ICHIKAWA Hisashi, SUZUKI Katsuaki. Development of a Training Program for Advanced Instructional Designers: A Consultation Approach Using the Eight Questions. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 47. 3. 427-439
  • Hiroyuki Mitsuhara, Chie Tanimura, Junko Nemoto, Masami Shishibori. Location-Based Game for Thought-Provoking Evacuation Training. Multimodal Technologies and Interaction. 2023. 7. 6. 59-59
  • TAKAHASHI Akiko, NEMOTO Junko, TAKEOKA Atsue, ICHIKAWA Hisashi, SUZUKI Katsuaki. Practice of Advanced Instructional Designers Training for Universities: Improvement and Effectiveness of Workshops Aiming at Continuous Proficiency of Experts who Completed the Training. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 47. 2. 249-258
  • Preparation of "A Collection of Class Improvement Tips : Learner Factors Edition" Focusing on the Quality of the Learning Experience of First-year Students. 2022. 16. 25. 179-189
  • 根本 淳子, 手塚 千尋, 岩永 啓司, 吉川 暢子. 教員養成課程の学びをつなぐ幼児向けアートプログラムの共同開発-Joint Development of an Art Program for Young Children that Connects Learning in Teacher Training Programs. 日本教育工学会論文誌 = Japan journal of educational technology / 日本教育工学会 編. 2022. 46. Suppl. 85-88
more...
MISC (165):
  • 竹岡篤永, 根本淳子, 高橋暁子. 「社会人基礎力」に基づく企業担当者へのインタビュー分析 ストーリー中心型教材の構築に向けて. 日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集. 2023. 71-72
  • 根本淳子, 吉川ひかり, 佐藤正淳. 学校現場と学習者の接点を講義の中に作る. 日本教育工学会2023年秋季全国大会(第43回大会)講演論文集. 2023. 439-440
  • 吉川ひかり, 根本淳子. 対人関係ゲームを用いた活動デザインと支援方法の検討. 日本教育工学会2023年秋季全国大会(第43回大会)講演論文集. 2023. 555-556
  • 高橋暁子, 根本淳子, 竹岡篤永, 鈴木克明, 市川尚. 改訂版教材企画書チェックリストに基づくレポート内容の分析. 日本教育工学会2023年秋季全国大会(第43回大会)講演論文集. 2023. 67-68
  • 高橋暁子, 根本淳子, 竹岡篤永. ソフトウェア開発技法を学ぶシナリオ型チャットボット教材の改善. 第48回教育システム情報学会全国大会発表論文集. 2023. 57-58
more...
Books (6):
  • 教育の方法と技術
    ミネルヴァ書房 2018 ISBN:9784623081936
  • 学習設計マニュアル : 「おとな」になるためのインストラクショナルデザイン
    北大路書房 2018 ISBN:9784762830136
  • 大学授業改善とインストラクショナルデザイン
    ミネルヴァ書房 2017 ISBN:9784623078752
  • インストラクショナルデザインの道具箱101
    北大路書房 2016 ISBN:9784762829260
  • ストーリー中心型カリキュラムの理論と実践-オンライン大学院の挑戦とその舞台裏
    東信堂 2014 ISBN:479891228X
more...
Education (3):
  • Iwate Prefectural University
  • インディアナ大学 教育 教授システム学
  • Indiana University School of Education Instructional Systems Technology
Professional career (2):
  • Masters
  • 博士
Association Membership(s) (10):
AHRD ,  ASTD ,  AECT ,  教育システム情報学会 ,  日本教育工学会 ,  the Academy of Human Resource Development ,  American Society for Training & Development ,  Association for Educational Communications and Technology ,  Japanese Society for Information and Systems in Education ,  Japan Society for Educational Technology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page