Rchr
J-GLOBAL ID:200901001678364074   Update date: Sep. 19, 2022

Kozu Kunio

コウヅ クニオ | Kozu Kunio
Research field  (2): History of thought ,  Philosophy and ethics
Research keywords  (4): 意識・精神現象学・論理学 ,  Logik ,  Phaenomenologie des Geistes ,  Bewusstsein
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • ヘーゲルのニュルンベルク時代ギムナジウム講義について
  • (]E88CE[)ber Hegels N(]E88DB[)rnberger Gymnasialkurse
MISC (48):
  • 時代小説における人間の探求-藤沢周平の作品を手がかりに-. 社会福祉 日本女子大学社会福祉学科. 2002. 42(2002.3), 15-60
  • 意識と絶対的理念-ニュルンベルク時代ヘーゲルの体系構想における方法の問題. 日本女子大学紀要 人間社会学部. 2002. 12(2002.3), 1-40
  • On the research for humann beings in historical novels-with regards to Fujisawa Shuhei's works-. Journal of Social Welfare Department of J.W.U. 2002. 42(2002.3), 15-60
  • Bewuβtsein und Absolute Idee-Uberdas Problem der methode in Hegels N(]E88DB[)rnberger Systemkonzeption-. Journal of J.W.U. Faculty of Integrated Arts and Social Sciences. 2002. 12(2002.3), 1-40
  • 「君死にたまふことなかれ」と『きけ わだつみのこえ』・「無言館」-近代日本の戦争における個人と国家との関係をめぐって-. 『社会福祉』日本女子大学社会福祉学会. 2001. 41. 23-67
more...
Books (29):
  • 『武士の一分』・イチローの人間像-藤沢周平・山田洋次の作品世界3+「サムライ野球」-
    花伝社 2009 ISBN:9784763405623
  • An image of human beings in "Love and Honor"and Ichiro -The world of Fujisawa Shuhei's and Yamada Yoji's works 3 +The "Samurai Baseball"
    2009
  • 哲学の欲求と意識・理念・実在-ヘーゲルの体系構想-
    知泉書館 2008 ISBN:9784862850478
  • 古典落語の人間像-古今亭志ん朝の噺を読む-
    花伝社 2008 ISBN:9784763405333
  • An image of human beings in the classic Rakugo
    2008
more...
Education (4):
  • - 1985 ボーフム大学大学院 哲学教育学出版学部 哲学
  • - 1985 Universit Bochum -
  • - 1966 The University of Tokyo Faculty of Letters
  • - 1966 The University of Tokyo Faculty of Literature
Professional career (2):
  • Dr. pbil.
  • 文学修士
Work history (1):
  • Japan Women's University Faculty of Integrated Arts and Social Sciences, Department of Social Welfare Professor
Committee career (1):
  • 1993 - 1994 日本倫理学会 常任評議員
Association Membership(s) (2):
日本倫理学会 ,  日本哲学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page