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J-GLOBAL ID:200901089769218482   Update date: Mar. 28, 2024

Ariga Taeko

アリガ タエコ | Ariga Taeko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://ariga.dwcmedia.jp
Research field  (3): Educational technology ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Soft computing
Research keywords  (4): 情報教育 ,  情報デザイン ,  Computer Education ,  Information Design
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2021 - 2025 Development of gender-inclusive learning material for computer programming
  • 2016 - 2019 デジタルデバイスを用いたコミュニケーションデザイン教育プログラムの開発
  • 2013 - 2016 メディアと身体の相互関係性を踏まえたプレデザイン教育プログラムの開発
  • 2012 - 2013 情報デザイン発想力育成のための基礎教育プログラムの開発
  • 2006 - 2009 I/Oモジュールを使ったメディアデザインのための教育プログラムとツールの開発
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Papers (15):
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MISC (1):
  • 有賀 妙子. メディアデザイン・アート学生のためのプログラミング教育--インタラクションに新しい意味を与える演習課題. 大学教育と情報. 2007. 15. 4. 33-35
Books (17):
  • すべての人のためのJavaプログラミング 第3版
    共立出版 2017 ISBN:9784320124233
  • 表現メディアの編集と表現
    実教出版 2017 ISBN:9784407336214
  • 改訂新版 インターネット講座
    北大路書房 2014 ISBN:9784762828300
  • Peer-to-Peer Networks and Internet Policies(Chapter 5: Course Design and Teaching Materials for Network Literacy)
    Nova Science Pub Inc 2010 ISBN:9781608762873
  • Java Programming for everyone, Second Edition
    Kyouritsu Publishing 2007 ISBN:9784320121942
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Lectures and oral presentations  (31):
  • Gender-Inclusive Materials to Learn Programming through Data Visualization
    (12th International Conference on Information and Education Technology (ICIET 2024) 2024)
  • データ視覚化を題材としたプログラミング教材と授業実践 -ジェンダーインクルーシブな教材の提案-
    (情報処理学会第85回全国大会 2023)
  • Gender-Inclusive Learning Materials for Programming Focused on Data Visualization
    (IFIP WCCE 2022: World Conference on Computers in Education 2022)
  • どのような教材でプログラミングを学びたいか-ジェンダーインクルーシブなプログラミング学習教材の開発に向けて-
    (情報処理学会 第84回全国大会 2022)
  • Can We Use Swift as a First Language to Teach Programming to Non-majors?
    (The 2019 ACM Conference on International Computing Education Research 2019)
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Professional career (1):
  • 博士(情報科学) (大阪大学)
Awards (2):
  • 2024/03 - 情報処理学会 情報処理学会第85回全国大会 大会奨励賞 データ視覚化を題材としたプログラミング教材と授業実践 ジェンダーインクルーシブ な教材の提案
  • 2002 - 情報処理学会 平成14年度優秀教材賞 ネットワークリテラシー教育の教科書「インターネット講座」と補助教材としてのWebコンテンツ
Association Membership(s) (6):
日本デザイン学会 ,  ACM(Association for Computing Machinery) ,  情報処理学会 ,  Japan Society for the Science of Desgin ,  ACM(Association for Computing Machinery) ,  Information Processing Society of Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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