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J-GLOBAL ID:200901091104087411   Update date: Jan. 30, 2024

Park Jeongsoo

Park Jeongsoo
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2024 新型コロナウィルス禍における米・中・韓の消費者敵対心の現状と課題
  • 2014 - 2017 The Effects of Consumer Ethnocentrism on Consumer Behavior in the U.S., China, Japan, Korea and Taiwan
  • 2011 - 2013 The impact of consumer animosity on consumer behavior in the U.S., China, Japan, Korea and Taiwan
  • 2009 - 2010 The influence of anti-Japanese sentiment on consumer behavior in the US, China, Korea and Taiwan and more effective marketing tools.
Papers (28):
  • Jeongsoo Park, H. Zourrig, K. El Hedhli. The Effects of Country-Image and Animosity on Asian Consumers’ Responses to Foreign Brands. Review of Marketing Science. 2021. 1-18
  • 朴正洙. アメリカにおけるネット通販の現状と課題. 流通問題. 2021. 57. 1. 14-22
  • Ethnocentrism Scales: Reliability, Validity, and Relationship with Political Affiliation. Journal of Global Media Studies. 2020. 26. 23-34
  • H. Zourrig, Jeongsoo Park. The effects of cultural tightness and perceived unfairness on Japanese consumers’ attitude towards insurance fraud: the mediating effect of rationalization. Journal of Financial Services Marketing. 2019. 24. 1-2. 21-30
  • Celebrity Advertising in Japan: Tommy Lee Jones as an alien investigator in Suntory TV commercials. Journal of global media studies. 2018. 22. 51-57
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Books (6):
  • 『実践ダイレクト・マーケティング講義』
    千倉書房 2019
  • グローバル・マーケティング論
    実教出版 2018
  • 『成熟消費時代の生活者起点マーケティング』
    千倉書房 2018
  • 『セレブリティ・コミュニケーション戦略』
    白桃書房 2018
  • 『グローバル・マーケティング・コミュニケーション』
    千倉書房 2016
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Lectures and oral presentations  (21):
  • The Influence of Country Image and Consumer Animosity on Chinese and South Korean Consumers Responses to US and Japanese Brands
    (Society for Marketing Advances 2018)
  • デジタル環境下におけるマーケティング・コミュニケーション戦略の現状と課題
    (日本広告学会第48回全国大会 2017)
  • 消費者エスノセントリズムの現状と格差社会
    (第50回消費者行動研究コンファレンス 2015)
  • A study of global mobile consumer behavior : brand attachment and consumer well-being
    (第49回日本消費者行動研究コ学会ンファレンス 2014)
  • ご当地キャラの地元と全国での支持要因比較
    (第49回日本消費者行動研究学会コンファレンス 2014)
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Works (3):
  • 「BOSS」の長期にわたるシリーズ戦略が奏功
    2009 -
  • 液晶TV「AQUOS」アピール企業ブランド力も向上
    2009 -
  • 低額予算で効果的なCM個性的なクリエーティブ
    2008 -
Professional career (3):
  • 修士 (Sungkyunkwan University)
  • 修士 (早稲田大学)
  • 博士 (早稲田大学)
Committee career (3):
  • 2019/09 - 2022/09 日本広告学会 理事
  • 2014/06 - 2019/05 European Marketing Academy National Representative(Japan)
  • 2018/05 - 日本消費者行動研究学会 幹事
Awards (4):
  • 2018/11 - Society for Marketing Advances Best Paper in Cross-Cultural and Global Marketing
  • 2009/11 - 吉田英雄記念事業財団 第7次吉田秀雄賞大学院部第二席
  • 2009/07 - 第3回田島記念賞
  • 2005/11 - 吉田英雄記念事業財団 第3次吉田秀雄賞大学院部第一席
Association Membership(s) (6):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティングサイエンス学会 ,  European Marketing Academy ,  American Marketing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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