Rchr
J-GLOBAL ID:200901091268499109   Update date: Sep. 17, 2022

Yamagishi Akiko

ヤマギシ アキコ | Yamagishi Akiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (4): 教育心理学 ,  縦断的研究 対人的認知 内的作業モデル レジリエンス 道徳性 ,  Educational Psychology ,  Developmental Psychology
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2010 - 2014 成人期女性の現在及び過去の対人的経験の認知に関する縦断的検討
  • 2007 - 2008 母親認知の縦断的変化
  • 2006 - 2007 成人期女性の母親認知と以前の認知との関連
  • 2004 - 2006 現在及び過去の対人的経験の認知と語り方に関する縦断的研究
  • 1997 - 1998 対人的枠組みと過去から現在の経験のとらえ方に関する研究
Show all
Papers (13):
more...
MISC (25):
Books (6):
  • こころの旅-発達心理学入門
    新曜社 2011
  • 発達をうながす教育心理学-大人はどうかかわったらいいのか
    新曜社 2009
  • 対人的枠組みと過去から現在の経験のとらえ方に関する研究-縦断的研究を中心に-
    風間書房 2006
  • 道徳性の芽生え-幼児期からの心の教育
    チャイルド本社 2000
  • 道徳性の発達に関する実証的・理論的研究
    風間書房 1995
more...
Education (4):
  • - 1979 東京大学大学院 教育学研究科 教育心理学研究科
  • - 1979 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • - 1971 The University of Tokyo Faculty of Education
  • The University of Tokyo
Professional career (1):
  • -
Work history (5):
  • 2010/04 - 現在 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science
  • 2004/04 - 2010/03 Juntendo University Faculty of Health Care and Nursing
  • 1998/07 - 2004/03 Juntendo Medical College of Nursing
  • 1993/03 - 1997/06 Juntendo Medical College of Nursing
  • 1989/04 - 1993/02 Juntendo Medical College of Nursing
Committee career (7):
  • 2013/04 - 現在 日本青年心理学会 編集委員
  • 2006 - 2008 日本発達心理学会 編集委員
  • 2004 - 2007 日本教育心理学会 常任編集委員
  • 2001 - 2004 日本青年心理学会 編集委員
  • 2001 - 2003 日本発達心理学会 編集委員
Show all
Association Membership(s) (8):
JAPANESE SOCIETY OF SPORT PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF HEALTH PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF PERSONALITY PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF YOUTH AND ADOLESCENT PSYCHOLOGY ,  日本心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本発達心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page