Rchr
J-GLOBAL ID:200901091287020590
Update date: Aug. 17, 2011
Miyata Manabu
ミヤタ マナブ | Miyata Manabu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Science education
Research keywords (2):
英語教育
, TEFL/TESL
Research theme for competitive and other funds (5):
- 第二言語習得理論を日本の英語教育に適用する研究
- 誤文の一般的傾向とその効果的指導に関する研究
- 大学における英語教育の効果を上げるための実証的研究
- Principles and Methods in Teaching Japanese Students to Avoi
- Studies and Practices in Teaching English Effectively to College Students
MISC (23):
-
英語PLTの比較研究. 名古屋市立大学大学院人間文化研究科『人間文化研究』. 2009. 第12号
-
自己表現活動を目指したライティングの授業. 名古屋市立大学人文社会学部研究紀要. 2006. 第20号
-
SRAを利用した多読の授業. 名古屋市立大学人文社会学部研究紀要. 2003. 15
-
Designing an Extensive Reading Course for Freshmen. Journal of Humanities and Social Sciences. 2003. 15
-
新しい「英語」カリキュラムの展開(2)-教養英語の完成に向けて-. 名古屋市立大学人文社会学部研究紀要. 1999. 7. 1-18
more...
Books (4):
-
リーディングとライティングの理論と実践
大修館書店 2010
-
ここまで通じる日本人英語-新しいライティングのすすめ
大修館書店 2002
-
誤文心理と文法指導
大修館書店 1989
-
英語教育の理論と授業の構想
福村出版 1984
Works (3):
-
大学における英語の授業改造
2002 - 2006
-
日本人の書いた英作文の「コミュニカビリティ」
1997 - 2001
-
"Communicability"and Its Implications in EFL Writing
1997 - 2001
Education (4):
- - 1976 シドニー大学大学院 教育学研究科 英語科教育
- - 1976 The University of Sydney Graduate School, Division of Education The Teaching of English as a Foreign Language
- - 1970 Nagoya University School of Education
- - 1970 Nagoya University Faculty of Education
Professional career (1):
- Diploma in the Teaching of English as a Foreign Language (The University of Sydney)
Work history (12):
- 2000 - 2003 Nagoya City University
- 2003 - - 名古屋市立大学大学院人間文化研究科 教授
- 1996 - 2000 Nagoya City University
- 1990 - 1996 名古屋市立保育短期大学 助教授
- 1990 - 1996 Nagoya City College of Child Education
- 1996 - - Nagoya City University
- 1986 - 1990 Nagoya College
- 1986 - 1990 Nagoya Junior College
- 1973 - 1986 Nagoya University School of Education
- 1973 - 1986 Nagoya University High School
- 1970 - 1973 名古屋市立瑞穂ケ丘中学校 教諭
- 1970 - 1973 Mizuho-gaoka Junior High School
Show all
Association Membership(s) (3):
JALT(全国語学教育学会)
, 中部地区英語教育学会
, 大学英語教育学会
Return to Previous Page