Rchr
J-GLOBAL ID:200901091470362522   Update date: Aug. 14, 2022

Cervantes Seth

セルバンテス セス | Cervantes Seth
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (2): Foreign language education ,  Foreign language education
Research keywords  (5): Pragmatics ,  国際関係論 ,  外国情勢 ,  第二外国語習得 ,  Second Language Acquisition
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2004 - 2006 言語マイノリティー及び国家セキュリティ
  • 2003 - 2006 第二外国語読解力習得法
  • 2003 - 2005 Second Language Reading Acquisition
Papers (18):
  • CERVANTES Seth. TUJ Colloquium report. Pragmatics Matters. 2012. 38. 3-6
  • CERVANTES Seth E. Re-conceptualizing Fluency: Listenership and Confluency. Bulletin of Tomakomai Komazawa University. 2012. 25. 93-105
  • CERVANTES Seth. Conference Report. Pragmatics Matters. 2011. 36. 28-32
  • CERVANTES Seth. The First Step: The Development of TOEIC-based Materials. Bulletin of Tomakomai Komazawa University. 2011. 23. 23. 63-85
  • Seth E. Cervantes. Use of Response Token Among Low-Intermediate Learners: What They Do Well and What Needs Improvement. Bulletin of Tomakomai Komazawa University. 2009. 21. 37-60
more...
MISC (4):
  • Barriers to Reading Success in Japan. 苫小牧駒澤大学紀要. 2004. 12
  • 強制力と二言語使用教育. 苫小牧駒澤大学紀要. 2004. 11
  • フルトンモールのマスコミレポート及び日常の現実間における生徒が直面するギャップ. フレズノパシフィック大学院レビュー. 2002. 5. 3
  • 日本のEFLコンテクストにおけるコンテクシュアル・インターアクション・モデル. フレズノパシフィック大学院. 2001
Lectures and oral presentations  (7):
  • Teaching Repair Practices to Young Children
    (The 14th Temple University Applied Linguistics Colloquium 2012)
  • Parents Helping Their Children Learn English
    (2011 Annual International Conference on Language Teaching and Learning 2011)
  • Listenership and Repair Stragies
    (2011 JALT Hokkaido Conference 2011)
  • The Inportance of Listenership and Ideas for How to Teach It
    (Hokkaido JALT Monthly Presentation 2011)
  • Fluency: The Interactive Support of Speaker and Listener (PRAG SIG FORUM)
    (The 10th PAN SIG Conference 2011)
more...
Education (6):
  • - 2001 フレズノパシフィック大学院 言語、文学、文化教育研究科 TESOL(英語教授法)
  • - 2001 Fresno Pacific Graduate School Language, Literacy and Culture Division TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages)
  • - 1999 フレズノパシフィック大学 社会科学部 ソーシャルサイエンス(プリロー)及びインターカルチャースタディ
  • - 1999 Fresno Pacific University Social Science Social Science (pre-law) and Intercultural Studies
  • - 1997 セコイア短期大学 教養部(文科系) リベラルアート
Show all
Professional career (1):
  • TESOL (Fresno Pacific Graduate School (USA))
Work history (3):
  • 2003/03 - 現在 Department of International Culture Lecturer
  • 2001 - リードリー・カレッジ(アメリカ合衆国)インストラクター
  • 2001 - Instructor, Reedly College, USA
Association Membership(s) (7):
Pragmatics SIG ,  JALT北海道 ,  JALT ,  TESOL ,  JALT Hokkaido ,  JALT ,  TESOL
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page