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J-GLOBAL ID:200901091836987628   Update date: Aug. 01, 2016

Yasushi Tomisa

Yasushi Tomisa
Affiliation and department:
Job title: Professor (non-tenured)
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2012 - 2016 Researc on the consumer decision process and effect of marketing communication from view point of cognitive science
Papers (12):
  • Changes in the marketing communications in 2020 with a focus on advertising. 2014. Special Issue. 48-65
  • ネットメディアの可能性と課題-広告意・販促への活用動向調査から考える-. 日経広告研究所報. 2013. 270. 2,9
  • マーケティング・コミュニケーションとインターネット:これまでとこれから. アド・スタディーズ. 2012. Vol.42. Autumn. 26-30
  • 鈴木宏衛. クロスメディア時代の広告効果モデル概念の明確化とクロスメディア戦略のありかたの研究. 吉田秀雄記念事業財団 助成研究集(要約). 2009. 第43次. 33,46
  • 足立勝彦. ブランド価値評価モデルの課題と条件についての考察-経済産業省モデルをケースとして. 日経広告研究所報(日経広告研究所報). 2002. 206. 58-66
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Books (2):
  • G.J.Hooley&J.Saunders 競争に勝つポジショニング
    電通 1996
  • 戦略的生活者-これからの市場をつくる新集団パワー
    プレジデント社 1990
Education (2):
  • - 1982 University of Tsukuba Graduate School, Division of Business Administration and Economic Policy
  • 1967 - 1971 Hitotsubashi University Faculty of Economics
Professional career (2):
  • Master of Economics (University of Tsukuba)
  • Bachelor of Economics (Hitotsubashi University)
Work history (5):
  • 2007/04 - 2009/09 Lecturer
  • 2007/04 - Meiji University Graduate school of Global Business
  • 1971/04 - 2006/03 株式会社電通
  • 2003/10 - 2005/09 Lecturer
  • 1988/04 - 1990/09 Lecturer
Committee career (1):
  • 2010/04 - 日本広告学会/日本マーケティング・サイエンス学会/日本消費者行動研究学会 日本広告学会 広報委員会委員
Association Membership(s) (1):
日本広告学会/日本マーケティング・サイエンス学会/日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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