Rchr
J-GLOBAL ID:200901091957857780   Update date: Nov. 28, 2023

Torii Kouei

トリイ コウエイ | Torii Kouei
Research field  (2): Linguistics ,  Literature - European
Research keywords  (4): 言語学・音声学 ,  英語・英米文学 ,  Linguistics and Phonetics ,  English Language and Literature
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 日英対照言語学
  • 英語の類義語の意味分析
  • 英語の否定表現
  • Contrastive Studies of Japanese and English
  • Semantics of Synonyms in English
Show all
Papers (6):
  • 鳥居 孝栄. bear,endure,tolerate,standの対照意味分析. 福島工業高等専門学校研究紀要. 2016. 56. 79-84
  • 鳥居 孝栄. aim,goal,objective,targetの対照意味分析. 全国高等専門学校英語教育学会研究論集. 2015. 34. 1-10
  • 鳥居 孝栄. flourish, prosper, thriveの対照意味分析. 福島高専研究紀要. 2014. 54. 1-6
  • 鳥居 孝栄. acute, keen, sharpの対照意味分析. 福島高専研究紀要. 2012. 53. 149-153
  • 鳥居 孝栄. anxiety, concern, worryの対照意味分析. 福島高専研究紀要. 2011. 52. 37-41
more...
MISC (31):
  • actualとrealの対照意味分析. 福島高専研究紀要. 2008. 48. 37-42
  • origin, root, sourceの対照意味分析. 福島高専研究紀要. 2006. 46. 61-67
  • completely, perfectly, thoroughlyの対照意味分析. 全国高等専門学校英語教育学会研究論集. 2005. 24. 117-126
  • refuse と reject の対照意味分析. 福島工業高等専門学校研究紀要. 2004. 44. 47-53
  • The Contrastive Semantics of 'refuse' and 'reject'. Research Reports Fukushima National College of Technology. 2004. 44. 47-53
more...
Education (4):
  • - 1983 The University of Tokyo
  • - 1983 The University of Tokyo Graduate School, Division of Humanities
  • - 1981 The University of Tokyo Faculty of Letters
  • - 1981 The University of Tokyo Faculty of Literature
Professional career (1):
  • (BLANK) (The University of Tokyo)
Work history (4):
  • 2003/04 - 現在 National Institute of Technology, Fukushima College Department of General Education
  • 1993/04 - 2003/03 National Institute of Technology, Fukushima College Department of General Education
  • 1987/04 - 1993/03 National Institute of Technology, Fukushima College Department of General Education
  • 1983/04 - 1987/03 福島県立喜多方工業高等学校 教諭
Association Membership(s) (2):
高専英語教育研究協議会 ,  日本英語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page