Rchr
J-GLOBAL ID:200901092684263226   Update date: Jun. 15, 2015

Kitagaki Hideko

キタガキ ヒデコ | Kitagaki Hideko
Affiliation and department:
Research keywords  (4): 国際コミュニケーション学 ,  秘書学 ,  International Communication ,  Secretarial Studies
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 1995 - 1999 Pattern Practiceによる敬語表現教授法-秘書実務の授業での実践-
  • 1995 - 1999 Teaching Method (Pattern Practice) of Honorific Expression in Secretarial Case Study
  • オフィスのネットワーク化と秘書業務の変容-コミュニケーション・フローの観点から-
  • 国際秘書(Bilinguel Secretary)に求められる資格・技能・資質について-The Japan Timesの募集広告から-
  • 国際的な環境で働く秘書のコミュニケーションの問題点
Show all
MISC (19):
  • Pattern Practiceによる敬語表現教授法-秘書実務の授業での実践-. 2002. 1
  • Teaching Method (Pattern Practice) of Honorific Expressions in Secretarial Case Studies. 2002. 1
  • 敬語表現教授法-パタン・プラクティスを用いて. 2000
  • Teaching Method of Japanese Politeness by Pattern Practice in Secretarial Studies. 2000
  • 「国際秘書(Bilingual Secretary)に求められる資格・技能・資質に関する調査(1997年度、第2回)-The Japan Timesの募集広告から-. 1999
more...
Books (4):
  • 『アジアにおける日本語教育』(共著)三修社
    2000
  • Japanese Teaching in Asian Countries
    2000
  • バイリンガル・セクレタリー(共)
    建帛社 1997
  • 文書管理(共)
    中央経済社 1995
Education (4):
  • - 1998 Aoyama Gakuin University
  • - 1998 Aoyama Gakuin University Graduate School of International Political Economy
  • - 1966 Tsuda College Faculty of Liberal Arts Department of English
  • - 1966 Tsuda College Faculty of Arts and Science
Professional career (2):
  • Bachelor of arts(English Linguistics) (Tsuda College)
  • Master of International Communication (Aoyama Gakuin University)
Work history (15):
  • 1996 - 2001 日本橋女学館短期大学 助教授
  • 1996 - 2001 Nihonbashi Jogakkan Junior College, Assistant
  • 1991 - 1996 日本橋女学館短期大学 専任講師
  • 1991 - 1996 Nihonbashi Jogakkan Junior College, Lecturer
  • 1989 - 1991 日本橋女学館短期大学 非常勤講師
Show all
Committee career (1):
  • 2002 - 日本国際秘書学会 東日本支部長
Association Membership(s) (4):
日本アジア英語学会 ,  日本コミュニケーション学会 ,  日本国際秘書学会 ,  日本ビジネス実務学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page