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J-GLOBAL ID:200901094095600584   Update date: Apr. 02, 2024

Ishihara Satoshi

イシハラ サトシ | Ishihara Satoshi
Affiliation and department:
Job title: Research Assistant
Research field  (1): Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2026 Development of Science Teaching Materials and Experimental Demonstration Methods for Learning Difficulties of Persons with Sensory Sensitivity and Other Developmental Disabilities
  • 2013 - 2016 Analysis of gedanken-experiment models of the displacement current and its generalization to physics education
  • Non-perturbative study on strings
  • Study on Electroweak interactions
Papers (18):
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MISC (3):
  • 富田 晃彦, 縣 秀彦, 石原 諭, 亀田 直記, 都築 功, 夏目 雄平, 此松 昌彦. 高校初年度理科総合必修科目の検討 : 教員養成での問題と聞き取り-Examination of a Comprehensive and Compulsory Science Subject for the First Year of High School : Issues and Hearings in Pre-Service Teacher Training. 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 = Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science / 和歌山大学教育学部紀要委員会 編. 2024. 74. 9-16
  • 石原 諭. 一様磁場と直線電流の作用・反作用について. 近畿の物理教育. 2019. 25. 15-18
  • R. -D. Heuer, D. J. Miller, F. Richard, P. M. Zerwas, J. A. Aguilar-Saavedra, J. Alcaraz, A. Ali, S. Ambrosanio, A. Andreazza, J. Andruszkow, et al. TESLA Technical Design Report Part III: Physics at an e+e- Linear Collider. 2001
Lectures and oral presentations  (26):
  • 音波による円筒管の移動現象についての一考察
    (日本物理教育学会近畿支部 第49回物理教育研究集会 2023)
  • 高校初年度理科総合必修科目は可能か:教員養成での問題と聞き取りの中間報告
    (日本理科教育学会 2022年度近畿支部大会 2022)
  • オームの法則の理解と関数的概念
    (日本物理学会第77回年次大会 2022)
  • オームの法則における関数的概念
    (日本物理教育学会近畿支部第48回物理教育研究集会 2022)
  • 電流と磁界についての中学生の概念形成
    (日本物理教育学会近畿支部第48回物理教育研究集会 2022)
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Education (1):
  • - 1993 The University of Tokyo
Professional career (1):
  • 博士(理学)
Work history (4):
  • 2007/04 - Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
  • 2005/04 - Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
  • 2001/10 - Hyogo University of Teacher Education Faculty of School Education
  • 1994/01 - Hyogo University of Teacher Education Faculty of School Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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