Rchr
J-GLOBAL ID:200901094668017510   Update date: Apr. 08, 2020

Nakamura Ryuuichi

ナカムラ リュウイチ | Nakamura Ryuuichi
Research field  (2): Special needs education ,  Educational psychology
Research keywords  (1): Intensive operation, drawing, assessment
Papers (3):
  • 中村隆一. 発達臨床から見た「可逆操作の高次化における発達の階層-段階理論」の意義と課題. 心理科学. 2007. 27. 2. 26-34
  • 中村隆一. 可逆操作概念の意義--発達診断・発達相談の経験から--. 人間発達研究所紀要. 2007. 18/19. 25-33
  • 中村隆一. 発達の最近接領域と発達保障論にかかわるいくつかの議論. 障害者問題研究. 2005. 33. 2. 74-79
Books (2):
  • 『発達のひかりは時代に充ちたか?--療育記録映画『夜明け前の子どもたち』から学ぶ--』
    2017
  • 『発達の旅 人生最初の10 年 旅支度編』(クリエイツかもがわ 2013-03).pdf
    クリエイツかもがわ 2013
Education (2):
  • - 2004 Education for Handicapped Children Major, Graduate School of Education
  • - 1977 Department of Education, Faculty of Education
Association Membership(s) (1):
The Japanese Psychological Association, Japanese Educational Research Association, The Japan Association of Applied Psychology, Japan Society of Developmental Psychology, The Japanese Society of Child Neurology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page