2002 - 2004 A Gender analysis of teacher education programs in Japan
2002 - 2004 A Study for Making up the Database of Bibliography about Teacher Education
1998 - 2000 米国の教師教育における進歩主義教育運動の歴史的意義
1998 - 1999 International Rotary Foundation Ambassadorial Scholarships
Show all
Papers (23):
HAki SAKUMA, HR. The origin of teaching as a profession in Japan: A transnational analysis of the relationship between professionalism and nationalism in the 19th century. Espacio, Tiempo y Educación. 2018. 5. 2. 33-54
佐久間 亜紀. 浅井 幸子・黒田 友紀・杉山 二季・玉城 久美子・柴田 万里子・望月 一枝 編著『教師の声を聴く 教職のジェンダー研究からフェミニズム教育学へ』. THE JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. 2017. 84. 4. 476-477
佐久間 亜紀. 明治初期師範学校における教職像の再検討:-アメリカの影響の観点から-. Proceedings of the Annual Conference of Japanese Educational Research Association. 2017. 75. 0. 374-375
佐久間 亜紀. 林 泰成・山名 淳・下司 晶・古屋恵太 編著『教員養成を哲学する 教育哲学に何ができるか』. THE JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. 2015. 82. 3. 473-474
松浦 良充, 石井 英真, 小野瀬 善行, 佐久間 亜紀. 教員養成にとって「理論」とは何か : アメリカの事例から考える(ラウンドテーブル2,発表要旨). Proceedings of the Annual Conference of Japanese Educational Research Association. 2014. 73. 0. 76-77