Rchr
J-GLOBAL ID:200901095478845625
Update date: Aug. 22, 2022
Sugibayashi Takanori
スギバヤシ タカノリ | Sugibayashi Takanori
Affiliation and department:
Research field (1):
Sports science
Research keywords (5):
コーチング、トレーニング、努力度、スプリント
, スプリント
, 努力度
, トレーニング
, コーチング
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2005 - スプリント・レペティションにおける相補的トレーニングモデルの構築
Papers (6):
-
The relationship between fundamental motor abilities and postural sway in junior high school boys. Kanazawa Seiryo University human sciences. 2011. 4. 2. 59-62-62
-
Effects of activation techniques on sprint running performance. 2009
-
走運動と模倣運動における下肢運動様式の比較. 日本スポーツ方法学会第18回大会. 2007
-
スプリント走における努力度と課題の変化がパフォーマンスに及ぼす影響. 日本スポーツ方法学会第18回大会. 2007
-
競技的発達過程と跳躍フォームの変遷. 陸上競技研究. 2006. 65. 2. 52-56
more...
MISC (2):
-
Dynamic state of performances in repeated maximal sprint running. The Japanese journal of sports methodology. 2003. 16. 1. 27-37-37
-
村木征人, 伊藤浩志. 全力疾走反復条件化におけるパフォーマンス動態. スポーツ方法学研究. 2003. 16. 1. 27-37
Books (2):
-
スポーツの「あたりまえ」を疑え! : スポーツへの多面的アプローチ
晃洋書房 2019 ISBN:9784771032644
-
スポーツ科学概論
金沢市電子出版株式会社 2008
Lectures and oral presentations (4):
-
いしかわジュニア競技力向上セミナー 「スポーツパフォーマンスにおけるバネを解明する」
(2009)
-
金沢星稜大学人間科学会
(2008)
-
人類働態学会
(2002)
-
日本体育学会体育方法専門分科会
(2000)
Works (1):
-
競技的発達過程と跳躍フォームの変遷(陸上競技研究)
2006 -
Education (5):
- 2005 - 筑波大学 人間科学研究科
- 1998 - 2001 University of Tsukuba Master's Program in Health and Sport Sciences
- - 2001 University of Tsukuba Graduate School, Division of Physical Education
- 1994 - 1998 University of Tsukuba School of Health and Physical Education
- - 1998 University of Tsukuba School of Health and Physical Education
Professional career (2):
Work history (5):
- 2021 - 現在 順天堂大学スポーツ健康科学部 先任准教授
- 2020 - 2021 金沢星稜大学人間科学部 教授
- 2011 - 2019 - 金沢星稜大学人間科学部 准教授
- 2007 - 2011 Kanazawa Seiryo University Faculty of Human Sciences
- 2006 - 2007 Japan Women's College of Physical Education Department of Physical Education
Committee career (1):
Awards (1):
- 2004/03 - 日本スポーツ方法学会「奨励賞」
Association Membership(s) (3):
日本陸上競技学会
, 日本スポーツ方法学会
, 日本体育学会
Return to Previous Page