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J-GLOBAL ID:200901095957679675   Update date: Jan. 12, 2024

INOUE ATSUKO

イノウエ アツコ | INOUE ATSUKO
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): Consumer Psychology ,  ブランド戦略 ,  消費者行動 ,  マーケティング ,  commitment ,  brand ,  relationship
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2018 - 2020 消費者行動における潜在意識と無意識の探求
  • 2014 - 2016 Gazw-cueing
  • 2013 - 2015 ソーシャルメディア上のオピニオン・リーダーはいかにして作られるか?
Papers (34):
  • Inoue, Atsuko. The Advantage of Unconscious Thought: A Review of Research in Decision Making and Creativity. 2023. 54. 1
  • Ueda, Yutaka, Atsuko Inoue. Effect of fans’ consciousness of idolatry activities on their well-being: Mediating effect of their psychological ownership of favorite idols. The journal of Economics and Business Administration, Seikei University. 2023. 54. 1
  • Inoue, Atsuko, Yutaka Ueda. Effect of Psychological Ownership of Favorite Idols of Consciousness toward Other Fans and Well-being. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 1. 18-28
  • 井上 淳子, 赤松 直樹, 斉藤 嘉一, 寺本 高, 清水 聰. マーケティング・サイエンスと消費者行動研究の接近と乖離. マーケティング・サイエンス. 2019. 26. 1. 41
  • 斉藤嘉一, INMAN Jeff, 井上淳子, 清水聰, 寺本高. ソーシャルメディアにおけるMimicryと受信者反応. マーケティング・サイエンス. 2019. 26. 1
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MISC (7):
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Books (12):
  • マーケティング
    放送大学教育振興会 2021 ISBN:9784595322709
  • 企業経営入門
    2015
  • ケースに学ぶマーケティング
    有斐閣 2015
  • 価値共創時代のブランド戦略-脱コモディティ化への挑戦-
    ミネルヴァ書房 2011
  • マーケティングを学ぶ〈下〉
    中央経済社 2009
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Lectures and oral presentations  (29):
  • “THIS IS MY FAVE!”: THE EFFECTS OF PSYCHOLOGICAL OWNERSHIP OF OTHERS
    (Global Marketing Conference 2023 2023)
  • GUILT OR SHAME? THE EFFECTIVE MESSAGE TO PREVENT CONSUMERS’ UNETHICAL BEHAVIOR
    (Global Marketing Conference 2020 2020)
  • 福島産農林水産物に対する消費者の忌避的態度と潜在意識
    (日本商業学会第70回全国研究大会 2020)
  • The Effect of Ambient Scent and Background Music on Consumer Perception and Choice
    (Global Marketing Conference 2018 2018)
  • Does decision-making speed depend on non-interactive others?
    (The Annual Conference of the Society for Consumer Psychology 2015)
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Education (1):
  • - 2005 Waseda University
Professional career (1):
  • 商学修士 (早稲田大学)
Work history (6):
  • 2020/04 - 現在 Seikei University Faculty of Business Administration Department of General Business Administration Professor
  • 2017/04 - 2020/03 Seikei University Faculty of Economics Professor
  • 2013/04 - 2017/03 Seikei University Faculty of Economics Associate Professor
  • 2009/04 - 2013/03 Rissho University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration Associate Professor
  • 2009 - 2010 ワシントン大学ビジネススクール客員研究員
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Awards (1):
  • 2014/11 - Japan Association for Consumer Studies A Research Encouragement Award
Association Membership(s) (7):
Society for Consumer Psychology ,  American Marketing Association ,  Korean Academy of Marketing Science ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本商業学会 ,  商品開発・管理学会 ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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