Rchr
J-GLOBAL ID:200901096327021295   Update date: Sep. 06, 2022

Yamagishi Midori

ヤマギシ ミドリ | Yamagishi Midori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (10): 教育評価 ,  異文化間教育 ,  高大連携 ,  大学入試 ,  高等教育 ,  Edcuational Assessment ,  Intercultural competency ,  School-College Partnerships ,  Admission systems ,  Higher Education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2003 - 3. A comparative research on school-college partnerships
  • 2002 - 高等教育と大学教育の接続・連携に関する研究
  • 異文化間教育に関する基礎的研究
  • 日本の大学入試の多様化に関する実証的および比較制度的研究
  • The assessment and theory development in intercultural education
Show all
MISC (4):
  • 北海道大学AO入試ー平成13年度~15年度ー. 大学入試研究ジャーナル. 2004. No.14. 57-62
  • YAMAGISHI Midori, KOSUGI Motoko, YAMAGISHI Toshio. A method to control for acquiescence responses in cross-cultural questionnaire studies. Japanese Journal of Social Psychology. 1996. 第12. 第1. 33-42
  • A method to control for acquiescence responses in cross cultural questionnaire studies. J. of Japanese Social Psychological Research. 1996. 第12. 第1. 33-42
  • Trust and Commitment in the United State and Japan(共著). Motivation and Emotion. 1994. 18. 2. 129-166
Books (4):
  • Trust and commitment as alternative responses to social uncertainty(共著)
    In Mark Fruni.(Ed.)┣DBNetwork in Japan(/)-┫DB, Cambridge University Press 1998
  • 異文化間能力とその育成
    『異文化接触の心理学』 川島書店 1995
  • The Development and assessment of intercultural competency
    1995
  • Testing in Japan
    Green, K.(Ed.)"Educational Testing : Issues and Applications", New York : Garland Publication Inc. 1991
Works (10):
  • 中等教育の多様化に柔軟に対応できる高大接続のための新しい大学入試に関する実地研究
    2003 - 2006
  • 日本の高等教育におけるポートフォリオ活用に関する研究
    2003 - 2005
  • Portfolio Development in Japanese Higher Education
    2003 - 2005
  • 高校と大学のアーティキュレーションに寄与する新しい大学入試についての実践的研究
    2001 - 2003
  • 大学教育における模擬社会ゲーム(SIMSOC)を用いた体験学習の意義
    1995 - 2000
more...
Education (4):
  • - 1985 ワシントン大学大学院 教育学研究科 教育心理学
  • - 1985 (University of Washington) Graduate School, Division of Education (Educational Psychology)
  • - 1971 Tokyo Woman's Christian University
  • - 1971 Tokyo Woman's Christian University Faculty of Liberal Arts
Professional career (2):
  • (BLANK) (Ochanomizu University)
  • Ph. D. (University of Washington)
Work history (14):
  • 1995 - 2000 Osaka International University Faculty of Management and Information Science
  • 1995 - 2000 Osaka International University Professor
  • 1990 - 1995 Osaka International University Faculty of Management and Information Science
  • 1990 - 1995 Osaka International University, Associate Professor
  • 1988 - 1990 Osaka International University Faculty of Management and Information Science
Show all
Committee career (5):
  • 1999 - 2001 異文化間教育学会 理事
  • 1999 - 2000 Intercultural Education Society of Japan Board member
  • 1998 - 2000 産業・組織心理学会 理事
  • 1994 - 日本シミュレーション&ゲーミング学会 理事
  • 1994 - Japan Association of Simulation and Gaming Board member
Awards (4):
  • 1997 - 第3回日本社会心理学会賞
  • 1997 - The Third Japanese Association of Social Psychology Award
  • 1986 - ワシントン大学教育学部1985-86年度最優秀博士論文賞(Cordon Lee Award)
  • 1986 - Gordon E. Lee Award (the best dissertation award 1985-86, College of Education, University of Washington)
Association Membership(s) (7):
産業・組織心理学会 ,  日本シミュレーション&ゲーミング学会 ,  異文化間教育学会 ,  American Educational Research Association ,  Japan Association of Simulation and Gaming ,  Intercultural Education Society of Japan ,  American Educational Research Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page